بیانیه دانشگاه کاشان در محکومیت حملات وحشیانه رژیم غاصب اسرائیل به نوار غزه و بیمارستان المعمدانی

۲۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۶ کد : ۲۲۵۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۱۵

سم الله القاصم الجبارین
وَ قَضینَا إلى بَنى إِسرَائیلَ فِى الکِتابِ لَتُفسدُنَّ فى الارضِ مَرّتینِ و لتَعلُنَّ عُلُوّاً کبیراً فإذا جاءَ وَعدُ أُولیهُمَا بَعثنَا عَلَیکُم عِباداً لَّنا أُولى بأسٍ شدیدٍ فَجاسُوا خِلال الّدیارِ و کان وعداً مفعولاً. (سوره اسرا، آیه ۴)
و به فرزندان اسرائیل اعلام کردیم که شما دو بار در زمین فساد خواهید کرد و  سرکشی بزرگى از شما سر خواهد زد. هنگامى که نخستین وعده فرارسد، گروهى از بندگان سرسخت خود را نزد شما مى فرستیم تا هر خانه و شهرى را جستجو کنند و این وعدۀ الهى قطعى است.

عملیات بی سابقۀ طوفان الاقصی ضربۀ جبران ناپذیری بر رژیم صهیونیستی وارد کرد و به گونه ای  ابعاد نظامی و امنیتی اطلاعاتی و  هژمونی این رژیم پوشالی را در هم شکست که هرگز اعاده حیثیت  نخواهد شد. این پیروزی، ساختارهای عینی و ذهنی نظامی و امنیتی اسرائیل را دچار فروپاشی ساخت. به تعبیر رهبر معظم انقلاب مقاومت فلسطین در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که #شکستی_غیرقابل_ترمیم را به رژیم اشغالگر قدس وارد نموده است.
این شکست ننگین دستاویزی قرار گرفت تا رژیم غاصب و کودک‌کش  صهیونیستی که چندین دهه است در سکوت جوامع بین المللی با شدیدترین شکل ظلم و تجاوز و کشتار و آپارتاید، ملت مظلوم فلسطین را به خاک و خون کشیده است،  در آخرین اقدام وحشیانه خود با زیر پا گذاشتن مجدد همه اصول قانونی و اخلاقی و انسانی و بر خلاف قوانین و قراردادهای همگانی حقوق بشر که  بیمارستان‌ها و افراد مستقر در آنها به هیچ وجه نباید مورد حمله قرار بگیرند، دست به بمباران  بیمارستان المعمدانی غزه زند. جنایتی هولناک که به شهادت بیش از ۱۰۰۰ تن از شهروندان  غزه انجامید و به درستی که زبان و کلمات از بیان این حجم از دنائت حکومت اسراییل قاصرند.
جامعه دانشگاهی کاشان ضمن اعلام حمایت از مقاومت اسلامی و اعلام همبستگی با مردم عزیز غزه، رژیم منحوس اسرائیل را به‌طور کامل مسئول همه اقدامات خشونت‌های آشکار در قبال مردم نوار غزه می‌داند. باور بر آن است که  شهیدان فلسطین نه فقط شهیدان امت مسلمان ، بلکه شهیدان تمامی مردم آزادی‌خواه جهانند  و سکوت در برابر کشتار مردم فلسطین گناهی است که هیچ توجیه فلسفی، سیاسی و روان‌شناختی، آن را نخواهد شست. تاریخ، عاملان و همدستان این جنایت‌ها را در حافظه خود ثبت خواهد کرد. ایمان داریم که به حول و قوه‌ی الهی و به مدد مجاهدت جوانان غیور فلسطینی و حمایت‌ های آزادگان عالم و ملت‌های مسلمان، از بن برکنی اسرائیل دیری نخواهد پایید و آزادی قدس شریف محقق خواهد شد.

کلید واژه ها: رژیم غزه اسرائیل فلسطین اعلام شهیدان


( ۱ )

نظر شما :