سخنگوی دولت: دانشگاه کاشان یکی از دانشگاه های موفق در کشور است

۲۰ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۵ کد : ۲۲۵۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۲

سخنگوی دولت دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه های موفق در کشور دانست و افزود: جذب بیش از یک هزار دانشجوی بین الملل دراین دانشگاه بسیار حایز اهمیت است و یکی از اهداف دولت نیز همین است.

دکتر علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست با اعضا هیات ریسه دانشگاه کاشان افزود:  ارتباط با دانشگاه ها که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند یکی از تکالیف ذاتی دولتمردان است که با اساتید و جامعه نخبگان تبادل نظر داشته باشند و از تجارب متخصصان و نخبگان دانشگاهی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.
وی افزود: هم نکات نخبگانی جامعه‌ی دانشگاهی کمک کننده و ارتقادهنده هست و هم بیان نگاه‌ها راهبردها برنامه‌ها اقدامات دستاوردهای دولت در جامعه دانشگاهی می‌تواند  امیدآفرین باشد و همچنین میزان دستاوردها و پیشرفت‌ها و مسیر حرکت طبیعتا اثر گذار است.
دکتر بهادری جهرمی پیشرفت های علمی ایران را روند صعودی و رو به رشد عنوان کرد و اظهار داشت: ایران جز ۱۰ کشور برتر جهان با بیشترین تعداد ثبت اختراع در سال ۲۰۲۰ است.
وی با بیان اینکه  اکنون ما برترین کشور منطقه و چهارمین کشور آسیا از نظر تعداد اختراع است خاطر نشان کرد: کشورما در زمینه تولید نانو نیز رتبه چهارم دنیا را در اختیار دارد.
دکتر جهرمی دولت الکترونیک و دولت هوشمند را یکی از موفقیت های عنوان برای حذف بروکراسی عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی برای این که بروکراسی‌ها  از بین برود و این رفت و آمدها و زمان گرفتن‌های برای شهرهای غیر مرکز استان کمتر شود ، حرکت به سمت دولت الکترونیک و دولت هوشمند است.
دبیر هیات دولت افزود: این تحولاتی که در این دو سال صورت گرفته همچون درگاه واحد صدور مجوزهای کسب و کار یکی از مهمترین اقدامات دولت برای  دولت الکترونیکی است که  در سطح کشور با سرعت بسیار زیادی پیش رفته است.
سخنگوی دولت نهضت مسکن را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: یکی از ضرورت های کشور ما احداث  مسکن است ولی متناسب با نیاز کشور مسکن نساختیم.
وی خاطر نشان کرد: برای تامین مسکن نیاز به جهاد همگانی و مردمی در نهضت مسکن بودیم و دولت نیز هدف گذاری کرده تا مبتنی بر قانون جهش تولید مسکن در طول 4 سال چهار میلیون مسکن احداث شود تا جبران عقب ماندگی ها شود.
جهرمی افزود: ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دستور کار قرار گرفته که حدود ۲۰۰ هزار واحد از آن‌ها وارد چرخه صدور پروانه شده است و در هفته ای که گذشت 100 هزار  واحد مسکن افتتاح شد.

کلید واژه ها: دولت سخنگوی دولت مسکن کشور دانشگاه دانشگاه کاشان افزود واحد


( ۳ )

نظر شما :