صعود ۸ پله‌ای دانشگاه کاشان در رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۴

۱۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۳ کد : ۲۲۴۷۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۰۲
صعود ۸ پله‌ای دانشگاه کاشان در رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۴

مدیرکتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در ویرایش 2024 رتبه بندی جهانی تایمز، که یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها به شمار می‌رود، موفق به کسب رتبه 601 – 800 جهانی، 13 کشوری (از میان 73 دانشگاه از ایران که به این رتبه‌بندی وارد شده اند) و رتبه چهارم در بین دانشگاه های جامع کشور گردید. این در حالیست که دانشگاه کاشان در ویرایش 2023 این رتبه بندی، که 65 دانشگاه از ایران در آن حضور داشت، در جایگاه 21ام کشوری قرار داشت.
دکتر احمدی زاده افزود: دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های استان اصفهان، در این رتبه بندی با قرار گرفتن در رتبه‌ای بالاتر از دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، اصفهان و علوم پزشکی کاشان، در شاخص آموزش، امتیاز 27.1، پژوهش 19.9، در بخش کیفیت پژوهش، 74.7، درآمد صنعتی 21.9 و در شاخص چشم¬انداز بین المللی امتیاز 24.8 را کسب نموده است.
مدیرکتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان با اشاره به این نکته که کسب این امتیازات حاصل تلاش تک تک اساتید، یاوران علمی و دانشجویان دانشگاه است، خاطر نشان کرد:  در سال جاری امتیاز کلی دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی تایمز نسبت به سال قبل، ارتقاء یافته و در بالاترین مقدار در چند سال اخیر قرار گرفته است.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان رتبه کاشان سال قرار کسب


( ۱۸ )

نظر شما :