انجام موفق طرح پژوهشی در دانشگاه کاشان برای تدوین سند راهبردی و برنامه های عملیاتی شهرداری کاشان

۱۴ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۲۳۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۵۶

رئیس دانشگاه کاشان از استفاده یافته های مطلوب و معتبر پژوهشی طرح دکتر محمدگنجی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در تدوین سند راهبردی بیست ساله و برنامه های عملیاتی شهرداری کاشان خبر داد.
دکتر عباس کتابی افزود: این طرح در دوره شهردار سابق کاشان  دکتر حسن بخشنده بین دانشگاه کاشان و شهرداری در راستای انجام تحقیقات کاربردی و مورد نیاز جامعه منعقد شده بود که دکتر کیومرث محمدپور، شهردار جدید کاشان، ضمن اعلام خاتمه موفق طرح پژوهشی دکتر گنجی با عنوان "مطالعه و گونه‌شناسی نیازهای شهروندان شهر کاشان برحسب مناطق و نواحی زندگی"  تاکید کرد که از نتایج آن برای مدیریت شهری کاشان استفاده خواهد شد.
دکتر گنجی عضو هیات علمی دانشگاه کاشان در خصوص اجرای این طرح گفت: تحقیقات مختلف نشان می‌دهند که در نظام برنامه‌ریزی شهری، اعتمادسازی و افزایش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، محقق نمی‌شود مگر اینکه رضایت و آرامش شهروندان از زندگی در شهر تأمین شود.
وی خاطر نشان کرد:  از سویی دیگر، جلب رضایت شهروندان منوط به میزان و درجه شناخت از نیازهای آنان و نحوه برآوردن آن است. مبتنی بر این رویکرد است که در طرح پژوهشی انجام شده، فرآیند ارزیابی، گروه‌بندی و اولویت‌بندی نیازهای شهری (نیازسنجی) از منظر شهروندان شهر کاشان و نیز نخبگان، مدیران و مطلعین محلی با هدف نیل به سیاستگذاری شهری مطلوب به بحث گذاشته شده است.
بدیهی است که بهره‌مندی از پشتوانه‌ای علمی می‌تواند مسئولان و تصمیم‌گیرندگان را به سمت برنامه‌ها و اقداماتی کارآمد و موثر رهنمون سازد. ارتقای سطح آگاهی مدیران و مسئولان شهرداری کاشان که می‌تواند به آنان در شناسایی و رفع مهمترین نیازهای اجتماعی و فرهنگی شهر کاشان متناسب با هر منطقه و ناحیه یاری رسانده و در سیاست¬گذاری، برنامه¬ریزی و مدیریت مطلوب امور اجتماعی و فرهنگی اثربخش باشد.


 چکیده طرح و نتایج آن در فایل پیوست آمده است.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: کاشان دانشگاه کاشان شهردار کاشان شهر کاشان طرح شهر شهروندان دکتر شهری


( ۲ )

نظر شما :