اساتید نقش مهمی در ترویج فرهنگ و تقویت روحیه خودباوری دانشجویان دارند

۰۷ شهریور ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۷ کد : ۲۲۳۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۷۵

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان  نقش اساتید را در ترویج فرهنگ و  تقویت روحیه خودباوری مهم دانست و گفت: اساتید مرجع فرهنگی و علمی  الگوی اخلاقی و اجتماعی  دانشجویان هستند و برگزاری دوره ضیافت اندیشه نقش مهمی در راستای ارتقای سطح فکری و فرهنگی اساتید دانشگاه دارد.
حجت الاسلام محمدی در مراسم اختتامیه ضیافت اندیشه اساتید، به حضور ۱۲۰ استاد دانشگاه کاشان در دوره ضیافت اندیشه اشاره کرد و افزود: در این ضیافت، ۴ دوره ۱۶ ساعته با موضوعات جریان شناسی اسلامی و سبک زندگی اسلامی با هم اندیشی و مشارکت اساتید برگزار شد.
وی بازدید از موزه، برگزاری جلسات در دارالهدایه، برگزاری مسابقات برای فرزندان و مشهد گردی و کلاس های آموزشی را از دیگر برنامه های اختتامیه ضیافت اندیشه اساتید در مشهد عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه ضیافت اندیشه اساتید با حضور رئیس دانشگاه وهیات رئیسه  در مشهد پایان یافت.
رئیس دانشگاه کاشان هم در مراسم اختتامیه ضیافت اندیشه، توجه به مسایل فرهنگی اساتید را حایز اهمیت دانست و گفت: استادان دانشگاه لازم است تا در کنار مباحث علمی به مسایل و موضوعات فرهنگی دانشگاه و دانشجویان بیشتر توجه داشته باشند.
دکتر عباس کتابی با بیان اینکه شاگردپروری یکی از رئوس و وظایف استادان است، خاطر نشان کرد: از آنجا که بی انگیزگی و ناامیدی یکی از مسایل مهم در بین جوانان است، استادان دانشگاه نقش مهمی در ارتقاء و افزایش روحیه جوانان دارند.
وی با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای هزینه های زیادی برای اختلال در تشخیص درست و تضعیف و تخریب باورها و ارزشهای فرهنگی جوانان انجام می دهند، تحلیل اطلاعات و اخبار را مهم دانست و افزود: قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات در دانشگاه ها و بویژه در بین دانشجویان باید تقویت شود.
رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: دانشجویان بهترین ایام عمرشان را در محیط دانشگاه می گذرانند وباید به آنها برای ایجاد انگیزه، امید و نشاط کمک کنیم.
وی بازنگری سرفصل های دروس، ایجاد رشته های مهارتی وکارآفرینی و کمک به ارتقاء رتبه آموزشی دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود:  با پیگیریهای انجام شده، امسال از حدود 900 دانشجوی پذیرفته شده  جدید در مقطع کارشناسی، 130 دانشجو در قالب بورس صنعت شرکت سایپا، دانشگاه فرهنگیان و بورس دانش پذیرفته می شوند که ضمن دریافت حقوق، آینده شغلی مشخص و روشنی دارند و باید تلاش شود تا زمینه پذیرش دانشجوی بورسیه بیشتر فراهم شود.

در پایان این مراسم از  فرزندان اساتید برگزیده در مسابقه فرهنگی تجلیل شد.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه کاشان اساتید اندیشه اساتید ضیافت اندیشه اساتید ضیافت اختتامیه ضیافت ضیافت اندیشه فرهنگی


( ۱ )

نظر شما :