پذیرش دانشجو در دوره‌های مشترک تحصیلی میان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه کاشان

۲۷ تیر ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۲ کد : ۲۲۱۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۳۷۱

تفاهم‌نامه همکاری برای آموزش دوره کارشناسی با حضور دکتر رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش؛ سعید غیاثی ندوشن رییس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه کاشان منعقد شد.
در راستای جلب مشارکت دانشگاه های برتر در امر تربیت تخصصی – حرفه ای معلمان و نیز کاهش هزینه ها و زمان مورد نیاز برای تربیت معلم متناسب با نیازهای خاص آموزش و پرورش در مقاطع زمانی خاص، با هدف کیفیت بخشی و به منظور تقویت رشته‌های علوم پایه، تفاهم نامه پذیرش دانشجوی دوره‌های مشترک تحصیلی در مقطع کارشناسی، میان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه کاشان  منعقد شد.
 این تفاهم نامه در راستای راهکار ۱۰و ۱۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پذیرش دانشجو در ۴ رشته ی آموزش ریاضی، آموزش فیزیک، آموزش شیمی، آموزش زیست شناسی  تدوین شده است.
بر این اساس دانشجوی پذیرش شده در رشته‌های اعلامی ۲ سال را در دانشگاه مبدا تحصیل کرده و پس از کسب صلاحیت های عمومی، ۲ سال دوم  را در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کند و در پایان دوره با اخذ مدرک مشترک از سوی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه مشارکت کننده، به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش می شود.
رئیس دانشگاه کاشان انجام همکاری‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و تربیتی در زمینه‌های مرتبط با اهداف و برنامه های دو طرف با استفاده از ظرفیت‌های امکانات و منابع انسانی موجود را موضوع این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: این تفاهم‌نامه به منظور رفع نیازها و کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی و تربیتی از طریق تعامل پویا و سازنده با دانشگاه‌های کشور، مراکز و موسسات علمی، پژوهشی داخلی و استفاده بهینه از امکانات موجود در جهت نیل به اهداف مشترک این تفاهم نامه به امضا رسید.
دکتر عباس کتابی اجرای دوره های مشترک تحصیلی در مقطع کارشناسی طبق شیوه‌نامه ابلاغی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری، بهره‌مندی از فضاها، ظرفیت‌ها و امکانات مشترک آموزشی وآزمایشگاهی، همکاری در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک همکاری در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و همکاری و تعامل در رابطه با ارتقاء سطح تحصیلی اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان که در مرتبه مربی هستند و فرصت مطالعاتی به اعضای هیات علمی در مرتبه استادیاری را از جمله زمینه‌های این همکاری عنوان کرد.
این تفاهم نامه که در 7 ماده در دو نسخه تهیه شده است به امضای دکتر عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان، دکتر رضا مراد صحرایی  وزیر آموزش و پرورش و دکتر سعید غیاثی ندوشن سرپرست دانشگاه فرهنگیان رسیده است.
مدت اجرای این تفاهم نامه از زمان امضا و مبادله 5 سال خواهد بود.
دکتر رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم که با حضور روسای ۱۴ دانشگاه برتر کشور برگزار شد، در سخنانی صدور مدرک مشترک را از اقدامات خلاقانه در دانشگاه فرهنگیان و وزارت علوم، عنوان و تصریح کرد: امروز با انعقاد تفاهم نامه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های برتر کشور، امر بی سابقه ای در تاریخ تربیت معلم کشور رقم می خورد.

کلید واژه ها: انعقاد تفاهم نامه دانشگاه کاشان دانشگاه فرهنگیان


( ۲۸ )

نظر شما :