برای پنجمین سال متوالی صورت گرفت؛

دانشگاه کاشان برترین دانشگاه جامع ایران در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۳

۱۹ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۰ کد : ۲۲۱۵۴ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۵۴

مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان، در بین دانشگاه‌های جامع در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان دنیا در رتبه بندی تایمز 2023، در جایگاه 151-200جهانی، 14ام ملی در جایگاه اول در بین دانشگاه‌های جامع کشور قرار دارد.

دکتر احمدی زاده با بیان اینکه دانشگاه کاشان از بدو ورود به این رتبه بندی در سال 2019 تا به حال، جایگاه رتبه اولی خود را حفظ نموده است، افزود: در بین 605 دانشگاه که در این رتبه بندی حضور دارند، سهم جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه‌های جوان و برتر دنیا 39 دانشگاه بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرط قرار گرفتن دانشگاه در این رتب‌ بندی قدمت زیر 50 سال است، خاطر نشان کرد: در رتبه بندی دانشگاه‌های جوان تایمز 2023، تعداد 213 دانشگاه از 20 کشور اسلامی حضور دارند، این در حالی است که در سال قبل 173 دانشگاه اسلامی در این رتبه‌بندی حضور داشته اند.

مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان افزود: رتبه ­بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس 13 شاخص عملکردی در قالب 5 معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

دکتر احمدی زاده خاطر نشان کرد: در رتبه‌بندی تایمز از سه منبع اطلاعاتی شامل: اطلاعات حاصل از نظرسنجی‌ها، اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه‌ها و اطلاعات پژوهشی دانشگاه‌ها در پایگاه استنادی اسکوپوس جهت محاسبه شاخص‌ها و نمرات بهره گرفته شده است.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نظام رتبه بندی تایمز دانشگاه کاشان رتبه بندی تایمز پژوهش و ارتباطات علمی


( ۱۳ )

نظر شما :