برگزاری چهارمین کنفرانس جبر محاسباتی، نظریه‌ی محاسباتی اعداد و کاربردها (یادبود پروفسور علی‌رضا اشرفی) در دانشگاه کاشان

۱۲ تیر ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۹ کد : ۲۲۱۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۶۹

دبیرعلمی  چهارمین کنفرانس جبر محاسباتی، نظریه‌ی محاسباتی اعداد و کاربردها (یادبود پروفسور علی‌رضا اشرفی) از برگزاری  این کنفرانس  بین المللی با حضور جمعی از اندیشمندان و محققان علوم ریاضی نقاط مختلف ایران و جهان در این دانشگاه خبر داد.
دکتر غلامحسین فتح تبار فیروزجایی هدف  از برگزاری این همایش را تبادل یافته های پژوهشی بین محققین جبر محاسباتی و زمینه های مربوطه ذکر کرد و افزود: برگزاری این همایش علمی  می تواند فرصت مناسبی برای آشنایی دانشجویان با موضوعات جدید پژوهشی در این زمینه باشد.
وی به ارسال حدود 150 عنوان مقاله به این کنفرانس اشاره کرد و افزود: حدود 130 مقاله برای ارائه در این کنفرانس پذیرفته شدند که به صورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد.
دکتر فتح تبار بررسی مقالات پروفسور اشرفی، نظریه محاسباتی گروه، جبر جابجایی محاسباتی،نظریه محاسباتی حلقه، نظریه محاسباتی اعداد، کد و رمز، یادگیری ماشین جبری، شبکه های پیچیده، نظریه محاسبه،جبر خطی محاسباتی،گراف و ترکیبیات محاسباتی، آمار جبری محاسباتی، ابزارهای جبری در دستگاه‌های دینامیکی و بهینه سازی محاسباتی را از جمله محورهای این همایش عنوان کرد و اظهار داشت: جبر محاسباتی معمولا به عنوان بخشی از جبر کامپیوتری در نظر گرفته می شود و در بسیاری از علوم مانند فیزیک، شیمی، زیست شناسی، کد، رمز، شبکه های پیچیده، الکترونیک و علوم کامپیوتر کاربرد دارد.

 این همایش به همت  انجمن ریاضی ایران و دانشگاه کوفه از سیزدهم تا پانزدهم تیرماه  در دانشگاه کاشان به صورت مجازی و حضوری برگزار می شود. و کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد .

کلید واژه ها: کنفرانس جبر محاسباتی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :