برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۵ کد : ۲۲۰۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۳۸

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید؛«در امتداد چمران»  با حضور اساتید بسیجی منطقه کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود در دانشگاه کاشان برگزار شد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان  در این آیین، یاد و خاطره شهید دکتر چمران را گرامی داشت و گفت:  شهید چمران الگوی ایمان و امید برای آحاد مردم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روحیه خودباوری را از جمله خصوصیات اخلاقی شهید چمران عنوان کرد و افزود: شهید چمران نسبت به مسایل سیاسی ایران بی تفاوت نبود و برای تعمیق وتحکیم اسلام و علیه جنایات شاه، انجمن اسلامی را در آمریکا بوجود آورد.
وی اظهار کرد: در امور اعتقادی شهید چمران شاگرد آیت الله طالقانی بود و در حوزه فلسفه نیز شاگرد شهید آیت الله شهید مطهری بود و با مهندس بازرگان و نهضت ملی هم ارتباط داشت.
حجت الاسلام حسینی به استادان بسیجی دانشگاه ها تاکید کرد: اگر بخواهیم روحیه امید آفرینی را در بین جوانان ارتقاء بخشیم باید حوادث 45 ساله ودستاوردهای انقلاب اسلامی را برای جوانان بازگو کنیم.
وی با اشاره به اینکه همه قدرت های شرق و غرب علیه انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) با یکدیگر متحد بودند خاطر نشان کرد: اما اراده خداوند بر پیروزی انقلاب اسلامی بود و این اراده الهی محقق شد.
امام جمعه کاشان با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی با امداد امام عصر(عج) و پیروزی ملت ایران به پایان رسید، افزود: اگر جوانان بخواهند در امور زندگی خود موفق شوند بایستی به امام زمان عجل الله متوسل شوند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تاکید کرد: تنها راه ایجاد امید و انگیزه در بین جوانان و دانشجویان، تقویت روحیه خودباوری و ایمان و مرور ایام الله دهه فجر و انقلاب اسلامی و  هدایت آنها به وعده های الهی و سنت های قرآن کریم است.
در این مراسم دکتر صفایی معاون فرهنگی و اجتماعی ومسئول بسیج اساتید دانشگاه کاشان نیز با گرامیداشت روز بسیج اساتید، اتکاء و توکل به خداوند باریتعالی را از جمله وظایف و خصوصیات اساتید بسیجی عنوان کرد و افزود: استادان بسیجی باید علاوه بر اینکه در زمینه های علمی و پژوهشی فعال باشند باید در زمینه های فرهنگی نیز نقش و رسالت خود را به خوبی ایفا کنند.
وی تشکیل حلقه های صالحین و اردوهای را از جمله برنامه های بسیج اساتید عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با تلاش جهادی استادان بسیجی دانشگاه بتوان اهداف جمهوری اسلامی ومنویات مقام معظم رهبری را جامه عمل پوشاند.
در این نشست همچنین مهندس نجات بخش عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان بهیار صنعت هم  راه نجات کشور را ارتقاء شرکت های دانش بنیان عنوان و افزود:  طبق تاکیدات مقام معظم رهبری بایستی اقتصاد کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان سوق پیدا کند.
تجلیل از استادان نمونه بسیجی منطقه فرهنگی کاشان از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

کلید واژه ها: بسیج اساتید شهید چمران دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :