در راستای ارتباط دانشگاه کاشان با صنعت انجام شد؛

نشست هم اندیشی شرکت نفت فلات قاره ایران با اساتید دانشگاه کاشان

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۵ کد : ۲۲۰۵۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۲

 جلسه ای به دعوت مدیریت ارتباط با صنعت دانشگاه کاشان با حضور رییس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران و تعدادی از مدیران مربوطه ، معاونت پژوهش و ارتباطات علمی و تعدادی از اساتید  در روز چهارشنبه 24 خرداد ماه 1402 برگزار شد.

 دکتر توکلی رییس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران، در این نشست به مناطق تحت پوشش شرکت و چالش های موجود اشاره و گفت: عمده چالش های موجود در شرکت مذکور، بحث خوردگی، پالایش، فرآورش و استخراج در دریا، حفظ و تعمیر سازه های موجود در دریا، رفع اتلاف انرژی، هوش مصنوعی جهت شناسایی مخازن قبل از عملیات حفر در عمق دریا و... می باشد.

وی  خاطرنشان کرد: تمامی نیازهای مجموعه توسط شرکت های معتبر خارجی پاسخگو می باشد اما این شرکت درخواست داخلی سازی تمامی تجهیزات را دارد تا بتواند دانش و فناوری ایرانی را جایگزین دانش موجود کند.

در این راستا شرکت نفت فلات قاره ایران ، آمادگی خود را در خصوص حمایت مالی تمامی پایان نامه های دانشجویی در تمام مقاطع تحصیلی، پذیرش سربازان نخبه و کار بر روی نیازهای پژوهشی شرکت و عقد قرارداد با اساتید دانشگاه در صورت رفع چالش ها و نیازهای موجود اعلام کردند.

همچنین عناوین پایان نامه ها هم از جانب شرکت و هم دانشگاه به شرط تکراری نبودن قابل قبول می باشد. حمایت مالی پایان نامه های دکتری تا مبلغ 16 میلیون تومان و کارشناسی ارشد تا مبلغ 11 میلیون تومان از جانب شرکت نفت فلات قاره ایران براورد شده است.

در این جلسه تعدادی از اساتید در خصوص چالش های موجود آمادگی خود را اعلام کرده و تمایل به ایجاد همکاری بیشتر داشتند.

همچنین در راستای جهت دار شدن این همکاری ها و تداوم آن، تفاهم نامه ای مابین معاونت پژوهشی و ارتباطات علمی و رییس پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره دکتر توکلی، منعقد گردید.

شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز دریایی جهان است که وظیفه استخراج و بهره‌برداری از میادین نفتی و گازی کشور در طول بیش از 1200 کیلومتر از گستره آبهای نیلگون خلیج فارس (به استثناء پارس جنوبی و شمالی) و همچنین دریای عمان را با پیشینه نیم قرن تجربه بر عهده دارد. حوزه اصلی فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خلیج فارس است که علاوه بر ایران 7 کشور تولیدکننده عمده نفت جهان (عراق، کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات، عمان) در حاشیه آن قرار دارند.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان شرکت نفت فلات قاره قراردادهای ارتباط با صنعت


( ۲ )

نظر شما :