نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه:

معنای زندگی یعنی مجموعه انتخاب‌های ما

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۱ کد : ۲۲۰۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۷۸

اولین جلسله ازسلسله جلسات بصیرتی با موضوع گفتارهایی درباب هویت ومعنای زندگی با سخنرانی دکترسید مهدی سیدی نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه یکشنبه 21 خرداد ماه با حضور اساتید بسیجی دانشگاه کاشان برگزار شد.

دکتر سید مهدی سیدی پژوهشگر و نویسنده حوزه فرهنگ ورسانه  با اشاره به بحران معنا در زندگی امروز گفت: در فضای جامعه جهانی ما معنای روشنی از زندگی استنباط نمی‌کنیم یعنی زندگی را نمی دانیم.

کارشناس رسانه با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند معنای زندگی به لذت است و بعضی‌ها به رنج و بعضی ها به قدرت و کنترل وثروت و شادی و بی غمی نسبت می دهند، خاطر نشان کرد: ماجرای زندگی‌ها در ابتدا امر یک جور است چون جنس آن از ثانیه است.

سیدی با اشاره به آمار رو به افزایش آسیب های اجتماعی خاصه در نسل جوان و دانشجو گفت: آنچه در فضای زندگی دانشجویی وجود دارد چالشی به نام اینکه بعدش که چی هست ؟ این که جوان دانشجوی امروز ما ترسیم روشنی  از آینده و گذشته خود ندارد و معتقد است که اکنون باید حالمون خوش باشد.

وی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته شده ما چالش پیچیده بی هویتی با دانشجویان ترم سوم تحصیلی داریم.

محقق حوزه فرهنگ و رسانه فرق بین مقصد و مقصود است و مشکل زندگی ما امروز مقصدهای ما نیست بلکه مقصودهای ما می باشد آنچه امروز در جوانها دچار بحرانها شدیم مقصودهاست نه مقصد ها.

وی گفت: خیلی ها امروز از زندگی خود رضایت ندارند و دوست دارند آنی باشند که الان نیستند لذا حس خستگی ، پوچی و عدم نشاط و تحرک دارند.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان بسیج اساتید


( ۲ )

نظر شما :