تجلیل از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه کاشان

۱۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۹ کد : ۲۲۰۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۶۰۶

طی مراسمی با حضور خیرین ارجمند، از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه کاشان  تجلیل و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان رتبه اول کارشناسی ورودی های 1399 تا 1401 این دانشگاه اعطاء شد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان از حمایت های خیرین برای فراهم کردن شرایط مناسب تحصیلی و آموزشی برای دانشجویان قدردانی کرد و گفت: محیط امن و فراهم کردن  شرایط ایده آل برای تحصیل دانشجویان، دغدغه همه مسئولان دانشگاه است که از نگاه هوشمندانه بنیاد حامیان و  خیرین ارجمندی که مسایل دانشجویان را اهمیت می دهید و حمایت می کنید قدردانی می کنیم.
دکتر مصطفی زاهدی فر به اقدامات دانشگاه کاشان در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و با استعداد دانشگاه اشاره کرد و افزود: طی تفاهم نامه ای که دانشگاه کاشان با دانشگاه فرهنگیان داشته قرار است سهمی ازورودی های آموزش و پرورش به  جذب دانشجویان نخبه اختصاص یابد.
وی همچنین از بورس صنعت دانشجویان خبر داد و افزود: با هماهنگی که با شرکت های و صاحبان صنایع کاشان شده است دانشجویان ازطریق این بورس، جذب صنعت می شوند تا در آینده مشکل اشتغال نداشته باشند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان ، حمایت خیرین، فضای کالبدی، پژوهشی و نیروی انسانی واعضای  هیات علمی دانشگاه کاشان را در مقایسه با برخی دانشگاه ها بسیار ممتاز  دانست و تاکید کرد: دانشجویان بایستی ازاین ظرفیت هایی که در اختیار آنها در دانشگاه قرار داده شده است در راستای موفقیت و تامین آینده شغلی خود نهایت استفاده را ببرند.
مدیر عامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان هم دراین نشست از حضور خیرین و دانشجویان قدردانی کرد و افزود: از افراد نیکوکاری  که مسایل بیش از 8 هزار دانشجوی این دانشگاه را مورد توجه قرار داده اند قدردانی می کنیم.
علیمحمد الماسی خاطر نشان کرد: انجام کار خیر، ارزشی اخلاقی و معنوی است که به حکم فطرت انسان، بسیار والا و ارزشمند بوده و تقریبا در همه ادیان الهی و آسمانی به این کار سفارش شده است.
دکتر امین  امینی استاد باز نشسته دانشگاههای استرالیا،  کارآفرین و خیر دانشگاه کاشان هم  در این نشست از حضور دانشجویان با استعداد و نخبه قدردانی کرد و گفت: شما از مدیران موفق جامعه خواهید بود.
این استاد و صاحب نظر مدیریت و ایجاد کسب و کارهای کوچک، افزود: مدیر باید توانمند و جامع علوم باشد .
وی استقلال فکری و استقلال مالی را لازمه مدیریت موفق دانست و خاطر نشان کرد: مدیری موفق است که  تمام جوانب و ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی ، اعتقادی. ملی و فرهنگ افراد و جامعه را مورد توجه داشته باشد.
وی مردم دوستی را از دیگر موارد عنوان کرد و افزود: مدیر  موفق کسی است که مردم را دوست داشته باشد و تمام وقت خود را برای رفع مشکلات و رسیدگی به مردم وقف کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم دراین نشست حضور دانشجویان نخبه را نشانه ای از مولفه های رشد و سرآمدی عنوان کرد و گفت: خداوند متعال اولین دستور را به خواندن و اهمیت علم اختصاص دادند و هچنین به قلم و آنچه می نویسد قسم یاد کردند که اینها از مولفه های پیشرفت است که دنیا اثبات کرده اکر کشوری بخواهد سرآمد باشد چهار نسل از دانشگاه را باید پشت سر بگذردتا به تولیدثروت برسند.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه نظر غرب برای تولید ثروت استثمار دیگران بوده است، خاطر نشان کرد: از آنجا که نخبگان آینده سازان کشور هستند علم را باید برای علم بخواهند.
وی علم همراه با ایمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: علمی اهمیت دارد که همراه با ا یمان باشد و این برکت را در علم شما زیاد می کند.
وب خاطر نشان کرد:  مسیر علم اگر به سمت خدا باشد ارزش دارد و آن علمی که سلاح های کشتار جمعی را بسازد آن علم نیست.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشان داد که ایران مسیر 200 ساله غرب را در طول 40 سال طی کرده افزود: سرعت رشد علمی ایران در بسیاری از زمینه ها ورشته هایی مثل نانو، سلول ها بنیادی و هوافض، نشانگر تلاش علمی نخبگان جوان است که علیرغم همه تحریم ها توانسته اند اقتدارایران را سبب ساز شوند.
در پایان این مراسم از دانشجویان نخبه دانشگاه تجلیل و به آنها لوح تقدیر و کارت هدیه اهدایی خیرین، تقدیم شد.

کلید واژه ها: تجلیل از دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه کاشان بنیاد حامیان


( ۱۶ )

نظر شما :