قرار گرفتن دانشگاه کاشان در ردیف دانشگاه های پر استناد دنیا بر اساس پایگاه ESI

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۴۵ کد : ۲۱۹۷۸ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۷

مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان از قرار گرفتن دانشگاه کاشان در ردیف دانشگاه های پراستناد  دنیا بر اساس پایگاه شاخص­‌های اساسی علم (ESI) خبر داد.

دکتر احمدی زاده با اشاره به اینکه از 8557 دانشگاه و مؤسسه از سراسر دنیا، نام 115 دانشگاه و مؤسسه از ایران در این فهرست وجود دارد، افزود: بر اساس پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) دانشگاه کاشان طبق روال سال­های گذشته جزو 41 دانشگاه جامع برتر ایران در این فهرست قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ESI در هر حوزه ی موضوعی، دانشگاه‌ ها و مؤسسات پژوهشی را بر حسب تعداد استنادهای دریافتی از بیش­ترین به کم­ترین استناد مرتب می ­نماید، خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در میان 41 دانشگاه جامع برتر، در حوزه ­های موضوعی مهندسی، شیمی و علوم مواد یکی از پراستنادترین مؤسسات برتر دنیا و به ترتیب در جایگاه هفتم، ششم و پنجم قرار دارد.

پایگاه شاخص‌ های اساسی علم (ESI) یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس است که به معرفی پژوهشگران، مؤسسات، انتشارات و کشورهای برتر در حوزه ­های موضوعی مختلف پرداخته که تعداد استناد دریافتی آ­ن­ها در 10 سال اخیر بیش از سایر مؤسسات بوده ­است. این فهرست هر دو ماه یک­بار روزآمد می­ شود و ممکن است مؤسسه ­ای حذف یا اضافه شده و یا مشمول تغییر رتبه به بالاتر یا پایین ­تر گردد. مؤسسه کلاریویت آنالیتیکس مؤسسات پراستناد برتر دنیا را در 22 حوزه­ ی موضوعی تقسیم می­ کند.

 

 

 

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان پایگاه استنادی ESI رتبه بندی پژوهش و فناوری


( ۲ )

نظر شما :