پیام رییس دانشگاه کاشان به مناسبت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۴ کد : ۲۱۹۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۳۶

 

 خرمشهر و سوم خرداد، نه یک شهر و یک روز از ایام سال، بلکه نماد و نشان مقاومت، فداکاری و تجلی پیروزی اراده و تلاش جمعی در برابر دشمن با توکل به خداوند و در سایه پیروی از فرمان حضرت امام خمینی ره است. پس از پیروزی انقلاب و تصمیم صدام برای تجاوز همه جانبه به ایران، او رویای اشغال کل خوزستان را داشت، اما مقاومت مردمی و عملکرد درخشان نیروهای بسیج، سپاه و ارتش ایران مانع از عملی شدن این خیال خام صدام شد و در سوم خرداد ۱۳۶۱، بار دیگر خرمشهر، این نگین همیشه درخشان به دامان ایران بازگشت.   
 اگر چه سال ها از این واقعه تاریخی می‌گذرد، اما هنوز هم کتاب آن رخداد بزرگ پیش رویمان گشوده است، چرا که دفاع از ارزش های دینی، ملی و آرمان های والای انسانی، همچنان در ساحت والای «مقاومت» معنا می‌یابد. آزادسازی خرمشهر نمادی برای مقاومت و پیروزی ملت ایران در جنگی دفاعی است و به همین خاطر می تواند در قامت جشن ملی همه ساله در سوم خرداد معرفی شود. عملکرد فرماندهان جوان، خلاق و خردمند آن دوره از جمله شهیدان حسن باقری، حسین خرازی، احمد کاظمی، مهدی باکری و ...  برآیندی ازحضور، اعتقاد و باور مردم ایران به وعده نصرت الهی، استقامت و مقاومت در راه اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی و اطاعت از ولایت فقیه و امام جامعه بود. این موضوع نشان میدهد که با حضور مردم و بویژه جوانان با اراده و مومن در کنار رهبری شجاع و فقیهی جامع الشرایط میتوان از  چالشهای به ظاهر غیر قابل حل،  عبور کرده و بزرگترین پیروزیها را رقم زد و این نکته کلیدی موفقیت نظام جمهوری اسلامی در گذشته، حال و آینده می‌باشد.
  با یاد امام راحل عظیم الشان و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر و عملیات غرورآمیز بیت المقدس را به خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران وهمچنین اعضای محترم خانواده دانشگاه کاشان تبریک عرض می‌نمایم. از درگاه خداوند کریم خواستارم تا همواره مردم شریف ایران در سایه رهبری  رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، در مسیر تحقق آرمانها و اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و کسب موفقیتهای روز افزون مادی و معنوی قدمهای بلند بردارد.

دکتر عباس کتابی
رئیس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: فتح خرمشهر دانشگاه کاشان


نظر شما :