رقابت ۳۹۶۵ داوطلب در آزمون های دکترا و کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ در دانشگاه کاشان

۱۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۳:۴۵ کد : ۲۱۵۰۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۵۶

مسئول برگزاری آزمون های دانشگاه کاشان از رقابت سه هزار و ۹۶۵ داوطلب در آزمون های  دکترا و کارشناسی ارشد سازمان سنجش ۱۴۰۲ در حوزه امتحانی این دانشگاه خبر داد.
مهندس محمدرضا یونسی به شروع آزمون دوره دکترای ۱۴۰۲ در صبح پنجشنبه ۱۱اسفند ماه جاری اشاره کرد و افزود:  در این آزمون،  ۹۱۱ داوطلب (۳۷۵زن و ۵۳۶مرد)  با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی خاطر نشان کرد:  در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲نیز  که در سه نوبت عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند، صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند ماه جاری همزمان با سراسر کشور در حوزه امتحانی دانشگاه کاشان برگزار می شود، سه هزار و ۵۴ داوطلب (۱۶۰۴زن و ۱۴۵۰مرد)  شرکت کرده اند.

گفتنی است؛ داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در ۱۳۴رشته و دکتری ۲۶۰رشته در هفت گروه آزمایشی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، کشاورزی، زبان و دامپزشکی طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۱و ۱۲اسفند ماه)  با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

درآزمون دکترای 1402  در مجموع،  169 هزار و 964 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 75 هزار و 825 نفر زن و 94 هزار و 339 نفر مرد هستند.
آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، مشترک و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار می‌شود.

آزمون کارشناسی ارشد نیز امسال تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ شرکت کننده دارد که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر خانم و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ داوطلب آقا هستند.

کلید واژه ها: سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاه کاشان آزمون کارشناسی ارشد آزمون دکترا


( ۴ )

نظر شما :