کمک‌های خیرین دانشگاهی جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود

۰۱ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۲۲ کد : ۲۱۳۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۳۱

از این پس بنیادهای حامیان دانشگاهی از امتیاز مالیاتی مجمع خیرین مدرسه ساز بهره مند می‌شوند.
پیرو بخشنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی، کمک های خیرین به توسعه زیرساخت‌های دانشگاهی جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی محسوب می شود.
متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:
« پیرو بخشنامه شماره ۹.۹۹.۲۱۰ مورخ ۱۳۹۹.۱.۲۰ به پیوست تصویر اصلاحیه ضوابط اجرایی موضوع ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم که به امضای وزرای محترم امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش رسیده است، مبنی بر اینکه عبارت (کلیه وجوه پرداختی با کمک‌های غیرنقدی بلاعوض اشخاص، شرکت‌ها و مؤسسات به بنیادهای حامیان در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی،‌ پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که به منظور تعمیر، تجهیز، احداث یا تکمیل بناها و تأسیسات و کلیه امور پژوهشی، فناوری و فرهنگی مؤسسات فوق پرداخت شده و به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد) به بند ۲ ضوابط اجرایی ماده مذکور اضافه می‌گردد. برای اجرا ارسال می‌شود.
لازم به ذکر است که بنیادهای حامی دانشگاهی، سازمان‌های مردم‌نهاد دارای پروانه فعالیت تشکل مردم‌نهاد از وزارت کشور می‌باشند که به جمع‌آوری و سازماندهی کمک‌های خیرین را در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی انجام می‌دهند.»

کلید واژه ها: بنیاد حامیان وزارت علوم دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :