معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان مطرح کرد؛

طرح تشویق سرآمدان آموزشی در دانشگاه کاشان اجرا می شود

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۷:۲۳ کد : ۲۱۳۴۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۴۵

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان از اجرای طرح تشویق سرآمدان آموزشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در این طرح اساتیدی که در حوزه آموزش سه سال متوالی یا متناوب برتر شوند پایه تشویقی دریافت می کنند.
دکتر مصطفی زاهدی فر در مصاحبه رادیویی فصل رویش، طرح تحول در برنامه درسی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه کاشان عنوان کرد و افزود: از آنجا که یکی ازمشکلات جامعه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است، شیوه نامه ای تدوین شده  که بر اساس آن دروس دانشگاه بازنگری و به روز میشوند و دروس مهارتی و حضور دانشجویان در صنایع و سازمانهای مرتبط با رشته تحصیلی دانشجویان اجرایی خواهد شد.  
وی دانشگاه کاشان را فرزند انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه کاشان بعد از انقلاب تحول و رشد یافت  و در نظام‌های بین المللی جایگاه ویژه ای دارد و جزو دانشگاه‌های برتر جامع کشور است.
وی به رشد تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه کاشان بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هشت هزار دانشجو و 312 عضو هیات علمی  در بیش از 200 رشته گرایش در ۱۲دانشکده  مشغول به فعالیت هستند.
دکتر زاهدی فر با بیان اینکه رشد دانشگاه در عرصه های پژوهش و فناوری در گرو آموزش صحیح به دانشجویان است، خاطر نشان کرد: آموزش صحیح کارآفرین خوب و مدیر توانمند تحویل جامعه خواهد داد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان از پذیرش دانشجوی بورس صنعت در این دانشگاه خبر داد و افزود: در راستای رفع مشکل اشتغال دانشجویان و حل مشکلات صنعت با هماهنگی صنایع  و سازمان سنجش، از مهر ماه سال آینده دانشجو ی بورسیه صنعت پذیرش می شود و بعد از فارغ التحصیلی جذب همان صنایع می شوند.
وی بورسیه دانشجویان نخبه را از دیگر برنامه های این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: با حمایت بنیاد حامیان دانشگاه و خیرین، دانشجویان نخبه و برتر هزینه بورسیه تحصیلی دریافت می کنند.
وی به طرح دانشجویان نخبه در این دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از دانشجویان نخبه همچنین دانشجویان با معدل بالا استعدادهای درخشان دانشگاه بدون شرکت در کنکور، می توانند در مقاطع بالاتر ادامه تحصیل دهند.
دکتر زاهدی فر طرح ایجاد دانشکده های فناوری نوین را از دیگر فعالیت های آموزشی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: در راستای تربیت دانشجویان در عرصه های علمی روز  این دانشکده ایحاد شده است که در زمینه های بین رشته ای که مبتنی بر فناوری روز است دانشجو تربیت شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کسب مجوز راه اندازی مرکز آزفا با هدف  آموزش زبا ن فارسی به غیر فارسی زبانان را از دیگر برنامه های انجام شده این دانشگاه ذکر کرد و گفت: با پیگری های رئیس دانشگاه کاشان، خوشبختانه این دانشگاه امسال از لیست سیاه کشور عراق خارج شد و  حدود 250 نفر دانشجویان عراقی برای ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد ودکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدند.
دکتر زاهدی فر خاطر نشان کرد با توجه به جایگاه دانشگاه کاشان در میان چند دانشگاه جامع برتر کشور و آمادگی دانشگاه برای ارائه خدمات، سازمانها و صنایع منطقه بیش از پیش از ظرفیتهای این مرکز علمی بزرگ بهره برداری نمایند.

کلید واژه ها: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان دانشگاه کاشان آموزش عالی دانشجو تحصیلات تکمیلی


( ۳ )

نظر شما :