نشست هم اندیشی با یاوران علمی حوزه آموزش دانشگاه کاشان

۲۷ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰ کد : ۲۱۲۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۴

نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه کاشان با یاوران علمی حوزه آموزش این دانشگاه برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست  حوزه آموزش دانشگاه را یکی از حوزه های حساس و پرکار عنوان کرد و گفت:  از آنجا که همکاران بخش آموزشی دانشگاه مستقیم با دانشجویان ارتباط دارند احترام و اهمیت به رعایت حفظ شئونات و تکریم دانشجویان اهمیت دارد.
دکتر عباس کتابی با بیان اینکه حوزه آموزشی دانشگاه نقش بسیار موثر در ارتقاء دانشگاه دارد، افزود: باید در این حوزه هوشمندانه و حکیمانه فعالیتها برنامه ریزی و اجرا شود.
وی پذیرش بیش از 70 درصد دانشجوی غیربومی در مقطع کارشناسی را از جمله چالش های دانشگاه کاشان عنوان کرد و افزود:  سالانه بخش زیادی از اعتبارات دانشگاه صرف آماده سازی و نگهداری خوابگاه و تامین غذای سلف دانشجویان غیر بومی می شود.
وی سرعت عمل در خدمت رسانی به دانشجویان را به کارکنان آموزشی دانشگاه توصیه کرد و افزود: دانشگاه به مانند خانواده است و دانشجو را باید به مانند فرزند و عضوی از این خانواده بدانیم و نسبت به آنها نقشی پدرانه و مادرانه داشته باشیم.
وی ارتقاء حس همدلی و همکاری در بین همکاران را لازمه توسعه دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: وقت‌گذاری، تحول در انجام امور، تعامل با دیگران و ارتقاء بهره وری از نکاتی است که بایستی مورد توجه همگان قرار گیرد.
دکتر کتابی طرح تحول آموزشی و بازنگری دروس و برنامه های درسی، توسعه درس های مهارتی و کارآفرینی و تقویت روحیه و انگیزه  دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دانشجو باید در جامعه نقش داشته باشد و بتواند مشکل‌گشای مسایل جامعه باشد.
رئیس دانشگاه کاشان  از پذیرش دانشجوی بورس صنعت و جامعه در سال آینده در این دانشگاه خبر داد و افزود: با برنامه ریزی‌های مختلف بایستی سعی نماییم تا دانشجویان در آینده مشکل اشتغال و کسب و کار نداشته باشند.  
در این نشست یاوران علمی حوزه آموزش دانشگاه نیز به تفصیل چالش‌ها، نقاط ضعف و پیشنهادات خود در راستای ارتقاء دانشگاه در حوزه آموزش را بیان کردند.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان حوزه آموزش نشست هم اندیشی


نظر شما :