معاون وزارت علوم: پارک‌های علم و فناوری ظرفیت مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی است

۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۴ کد : ۲۱۱۷۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۱۳

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک های علم و فناوری ظرفیت مناسبی برای اشتغال دانش اموختگان دانشگاهی است.

دکتر علی خیرالدین در حاشیه مراسم افتتاح و رونمایی از استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان  به اجرای طرح دستیار فناوری اشاره کرد و افزود: در  طرح دستیار فناوری دانشجویان همزمان با تحصیل، به مدت ۶ ماه  وارد هسته های فناوری و پارک های علم و فناوری می شوند و به دانشجویان مقطع کارشناسی یک میلیون، کارشناسی ارشد ۲ میلیون تومان و در مقطع دکتری سه میلیون تومان دستمزد پرداخت می شود.

وی همچنین به اجرای طرح ترویج کارآفرینی اشاره و خاطر نشان کرد: طرح ترویج کارآفرینی در مرحله اول ۳۰ هزار دانشجو تحت پوشش قرار می گیرد و دانشجویانی که در دوره های کارافرینی ثبت نام می کنند به هر دانشجو یک میلیون حقوق دریافت می دارند.

دکتر خیرالدین با اشاره‌ به پتانسیل های منطقه کاشان در زمینه های اسانس، گلاب و فرش گفت: طرح ترویج کارآفرینی فرصت مناسبی را  برای تبدیل ایده به محصول و تبدیل دانش به رفاه اجتماعی فراهم می کند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به   ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و افزود: این پارک ها  زمینه    یکصد و ۱۱ هزار  شغل در حوزه دانش بنیان را فراهم  کرده است.

 وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۴۱ هزار شغل در پارک ها ایجاد شده است تاکید کرد: چنانچه به پارک ها اعتماد شود و انها را مورد حمایت قرار دهیم ، بستر خوبی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی می توانند باشند.

 وی به رویداد تانا در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان اشاره‌ کرد در این رویداد  نمایشگاه از توانمندی ها و فعالیت های واحدهای فناور منطقه کاشان ارایه شده است که بسیار درخور توجه بود.

گفتنی است پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، از سال ۱۳۹۷به عنوان پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشیدی کاشانی زیرنظر شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کرد که با مجوز اخیر شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی بصورت مستقل فعالیت خواهد کرد.

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم


( ۲ )

نظر شما :