نخستین رویداد علمی تانا (توسعه‌ و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌) در پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان برگزار می شود

۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۲ کد : ۲۱۱۴۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۴۹

رئیس پارک علم و فناوری کاشان از برگزاری نخستین رویداد علمی تانا (توسعه‌ و ارتقای زیست بوم نوآوری استان‌ ها) با حضور بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری  بویژه شرکت های دانش بنیان منطقه کاشان از 9 تا 13 دی ماه 1401در این پارک همزمان با کسب مجوز  از شورای گسترش وزارت عتف خبر داد.
دکتر علیرضا فرجی هدف از اجرای این طرح را فعال کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و سوق دادن منابع مالی نهادهای مربوط برای پاسخ به نیازهای هر استان عنوان کرد و افزود: بر اساس طرح تانا، پارک‌های علم و فناوری ایده‌ها، نیازها و همچنین توانایی‌های فناوری هر استان را شناسایی می‌کنند و در سامانه ملی نان ( نظام ایده ها و نیازها) ثبت می کنند..
وی  با بیان اینکه در این رویداد شرکت های فناورانه و دانش بنیان آخرین محصولات وتولیدات خود را  به نمایش می گذارند، خاطر نشان کرد:  پارک های علم و فناوری طراح زیست بوم نوآوری استان‌ها می شوند و یک شبکه منسجم برای حل مشکلات فناورانه در هر استان ایجاد می‌ کنند.
دکتر فرجی گفت: همزمان با شروع افتتاحیه همایش تانا با حضور دکتر صفدری مسئول ملی این طرح و مشاور معاون فناوری وزارت عتف در ۹ دی و روز بصیرت ، مرکز پیش رشد سفید شهر با همکاری شورای شهر آن افتتاح می شود.

وی به افتتاح پردیس خرم ( خلاقیت، رشد مضاعف و مهارت) با حضور مسئولین آموزش و پرورش کاشان و آران و بیدگل و بنیاد ماهد در روز شنبه ۱۰ دی و نیز نشست رسانه ای  با خبرنگاران اشاره کرد و افزود: در روز یکشنبه ۱۱ دی سمیناری در محل سایپا کاشان برای مدیران برگزار می شود. و در محل پارک هنرمندان کاشان چند جلسه تخصصی خواهند داشت و کارگاه های فرشبافی، کاشی سازی، زریبافی و شعربافی در پارک افتتاح خواهد شد.
دکتر فرجی از افتتاح  مرکز نوآوری و شکوفایی شهرداری دوشنبه  ۱۲ دی خبر داد و گفت: در صبح روز سه شنبه ۱۳ دی کارگروه ستاد تسهیل و  رفع موانع تولید در پارک برگزار میشود و برخی نمایندگان صنایع نیازمندیهای خود را برای شرکت های دانش بنیان و فناور ارائه می کنند.
رئیس پارک علم و فناوری کاشان افزود: در مراسم اختتامیه رویداد که عصر روز سه شنبه با حضور دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و نماینده ولی فقیه، امام جمعه کاشان، رئیس دانشگاه کاشان برگزار می شود، مجوز پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان نیز رونمایی می شود.

کلید واژه ها: طرح تانا دانشگاه کاشان پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید کاشانی شرکت های دانش بنیان


نظر شما :