رئیس سازمان امور دانشجویان: همیار دانشجویی زمینه ساز پیشبرد امور دانشگاه هاست

۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۵ کد : ۲۱۰۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۶۸
رئیس سازمان امور دانشجویان: همیار دانشجویی زمینه ساز پیشبرد امور دانشگاه هاست

 معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همیار دانشجو به منظور ترویج فرهنگ همیاری در میان دانشجویان و بهره گیری پاره وقت از توانمندی‌های دانشجویان در پیشبرد امور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ایجاد زمینه تجربه‌اندوزی و مهارت‌آموزی دانشجویان است.
دکتر هاشم داداش پور در حاشیه افتتاح سالن فرهنگی ورزشی ریحانه دانشگاه کاشان افزود: این طرح با رویکرد دولت و مجلس در راستای جوانی جمعیت و حمایت خانواده اجرا شده است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس شیوه نامه جدید، هر کدام از دانشجویان می توانند به عنوان همیار دانشجو تا 100 ساعت در قسمت های مختلف دانشگاه حضور یابند و بر اساس فعالیتی که انجام می دهند ساعتی 18 هزار تا 25 هزار تومان برای آنها لحاظ می شود که برای دانشجویان متاهل یک و نیم برابر ضریب فوق محاسبه خواهد شد.
رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در بخش دیگری از سخنانش، ساخت خوابگاه متاهلین را از اولویت‌های مورد نیاز دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: از آنجائیکه رویکرد دولت سیزدهم رویکرد خانواده مدار و خانواده محور است باید ساخت خوابگاه های متاهلین در دانشگاهها مورد توجه جدی قرار گیرد.
دکتر داداش پور به یک هزار و 505 واحد خوابگاهی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود 20 دانشگاه کشور دارای خوابگاه متاهلین هستند و امید است تا پایان دولت این ظرفیت خوابگاهی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
رئیس امور دانشجویان خاطر نشان کرد: حدود 4 هزار واحد خوابگاهی در دانشگاههای کشور در حال ساخت است که سعی داریم تا پایان سال آینده این خوابگاه ها را تکمیل نماییم.
دکتر داداش پور دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه های خوب عنوان کرد و افزود: این دانشگاه توانسته در کمترین زمان بیشترین رشد را داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد:  دانشگاه کاشان در میان همردیفان خود از نظر سال تاسیس جزو دانشگاه های برتر است.
دکتر داداش پور توجه به زیر ساخت‌های ورزشی در کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه ورزشی دانشگاههای کشور به لحاظ زیرساخت های ورزشی رشد خوبی دارند و این اتفاق بزرگی است.
رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: در حوزه بورسیه‌های دانشجویی همانگونه که در دانشگاه کاشان بخشی از دانشجویان را بورس کرده است، سعی داریم بورس ها را متنوع کنیم.
وی با اشاره به اهمیت  بورسیه نمودن دانشجویان نخبه خاطر نشان کرد:  دانشجویان مستعدی هستند که  از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردارند که می توانند از بورس هایی که برای آنها در دانشگاهها تعریف می شود استفاده کنند.

کلید واژه ها: سازمان امور دانشجویان دانشگاه کاشان افتتاح و بهره برداری


( ۲ )

نظر شما :