نشست هم اندیشی اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان

۲۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۳ کد : ۲۱۰۶۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۱۸

نشست هم اندیشی اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان با اعضای هیات رئیسه برگزار شد.
رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان در این نشست دانشکده مهندسی مکانیک را از دانشکده‌های فعال و پویا این دانشگاه عنوان کرد و گفت: حدود 70 درصد از دانشمندان یک درصد بین المللی این دانشگاه و 8 استاد از 24 استاد دانشمندان دو درصد بین المللی نیز از دانشکده مهندسی مکانیک هستند.
دکتر قربان پور فعالیت‌های پژوهشی استادان و دانشجویان این دانشکده را بسیار درخشان عنوان کرد و افزود: تولیدات علمی و پژوهشی استادان و دانشجویان این دانشکده از بسیاری از استادان دانشگاه های دیگر برتر هستند.
وی خاطر نشان کرد: استادان این دانشکده در زمینه ارتباط با صنعت نیز پیشتاز هستند.
رئیس دانشگاه کاشان هم در این نشست از تلاش‌های علمی استادان این دانشکده قدردانی کرد و افزود: کسب افتخارات علمی دانشگاه در نظام های مختلف رتبه بندی بین المللی مرهون تلاش استادان است.
دکتر عباس کتابی به اصلاح ماده ۵۳ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی در خصوص اعطای پایه های تشویقی دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و افزود: سقف پایه های تشویقی از ۷ به ۶۰ پایه افزایش یافته و تمام فعالیتهای اعضای هیات علمی شامل پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، اجرایی و بین المللی شامل پایه تشویقی شده  و هم چنین  سرآمدان فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نیز مشمول اعطای پایه تشویقی خواهند شد که شیوه نامه اجرایی آن در شورای دانشگاه به تصویب رسیده و از ابتدای سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.
وی ارتباط هرچه بیشتر استادان دانشکده مهندسی مکانیک با صنعت و جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتظار میرود برنامه ریزی لازم برای تامین حداقل ۳۰درصد هزینه های  هر دانشکده  از محل درآمدهای کسب شده همان دانشکده انجام پذیرد‌‌.
همچنین ریاست دانشگاه بر پرهیز از پذیرش اضافی و مازاد بر ظرفیت  دانشجویان و توجه به کیفی سازی آموزش تاکید کردند.
در این نشست استادان دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان هم نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای توسعه و رفع کمبودهای این دانشکده بیان کردند.

کلید واژه ها: دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه کاشان


نظر شما :