رونمایی از محصول شرکت شیمی گستر آران مستقر در پارک علم و فناوری با حضور وزیر علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری

۱۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۸ کد : ۲۱۰۰۶ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۶۴

در مراسم نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم که با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، از محصولات فناورانه شرکت شیمی گستر آران واقع در پارک علوم فناوری کاشان رونمایی شد.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین نکوداشت سالروز تأسیس معاونت فناوری و نوآوری این وزارتخانه با اشاره به اینکه با تاسیس پارک‌های علم و فناوری اتفاقات ارزشمندی در زمینه علم و فناوری کشور رخ داده است، گفت: مراکز رشد فناوری می‌توانند به یکپارچگی علوم مختلف و ایجاد علوم بین رشته‌ای کمک کنند.

وزیر علوم تاکید کرد: جامعه علمی باید در زمینه تولید ثروت هم فعال شود و ظرفیت آنها را به این سمت حرکت دهیم؛ اما این کار با تصویب قانون ممکن است قانون جهش دانش بنیان سکوی پرتاب علم به دنیای توسعه و فناوری است ولی باید از آن به خوبی استفاده کرد. زلفی گل با تاکید بر ضرورت ارتباط خوب روسای پارک ها با دانشگاه ها گفت‌: از تقابل موفقیت حاصل نمی شود؛ موفقیت حاصل تعامل و هم افزایی است.

همچنین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به ساحت نوآوری در تولید ارزش گفت: نوآوری، ترکیب چند خلاقیت است و توسعه آن منجر به کارآفرینی خواهد شد ضمن آنکه در این مسیر باید به ساحت تولید توجه کرد چرا که از تولید، صنعتگران تربیت خواهد شد.

معاون علمی رییس، جمهور، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های مستقر در آنها را بستری برای ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه توصیف کرد و یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان از یک سو مجموعه‌های اقتصادی هستند که از یک سو به اقتصاد و قانون تجارت متصل هستند و از سوی دیگر زبان صنعت را می دانند و از سوی دیگر به دلیل دارا بودن وجه علمی، می توانند زبان مشترک با دانشگاه‌ها ایجاد کنند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم دانشگاه‌ها افراد کارآفرینی تربیت کنند باید یک نظام جدی درسی و روش‌های آموزشی تغییر جدی یابد که وزارت علوم در این زمینه برنامه های جدی دارد و ما نیز در معاونت علمی حامی این برنامه هستیم.

در این مراسم 6 شرکت از سراسر کشور به صورت منتخب محصولات دانش بنیان و فناورانه تولیدی خود را ارائه نموده و وزیر محترم علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری از این محصولات رونمایی کردند. در بین محصولات ارائه شده، محصول اکسید منیزیم سنتزی خلوص بالا تولید شده توسط شرکت شیمی گستر آران مستقر در پارک علم و فناوری کاشان رونمایی گردید. 

شرکت شیمی گستر آران در حوزه تولید مواد شیمیایی فناورانه و دانش بنیان فعالیت می نماید و متخصصان حوزه های مختلف شیمی، مواد، معدن، مکانیک، صنایع و غیره و همچنین نخبگان منطقه در این شرکت فعالیت دارند.محصولات تولـیدی شـرکت شـیمی گسـتر آران در حال حاضر اکسید منیزیم،هیدروکسیدمنیزیم، کلرید کلسیم و کلرید منیزیم می باشد.

کلید واژه ها: شیمی گستر آران دانشگاه کاشان محصولات فناورانه رونمایی از محصول


( ۳ )

نظر شما :