در راستای ارتباط دانشگاه با جامعه برگزار شد؛

نشست کاری دانشگاه کاشان با مجموعه مدیریت شهری

۰۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۸ کد : ۲۰۹۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۰۰۰

نشست کاری دانشگاه کاشان با مجموعه مدیریت شهری  به میزبانی دانشکده منایع طبیعی و علوم زمین این دانشگاه برگزار شد.

مدیر ارتباط با جامعه گفت: از آنجا که یکی از اهداف دانشگاه کاشان در تعامل با جامعه،  معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آن به نهاد‌های اجرایی و بخش خصوصی  جهت ارائه خدمات به آنها است، لذا در این راستا نشستی فی مابین رییس، معاونین و مدیران گروه های آموزشی دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین با شهردار کاشان  و رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کاشان با هدف ارائه توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی دانشکده برگزار گردید .

شهردار کاشان گفت: مدیریت شهری آمادگی همکاری از ظرفیت‌های و توانایی  علمی متخصصان و کارشناسان دانشگاهی است.

دکتر بخشنده توسعه پایدار را از اولویت‌ها و رویکردهای مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: همکاری و همراهی استادان دانشگاه در راستای رفع نیازها و مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف عمرانی مدیریت شهری و فرهنگی و اجتماعی لازم است.

وی توجه به نشاط اجتماعی را  از جمله برنامه‌های مدیریت شهری دانست و خاطر نشان کرد: شهرداری از طرح‌هایی که در زمینه مبلمان شهری، چیدمان و فضای سبز که موجبات نشاط اجتماعی مردم را فراهم سازد استقبال می کند.

دکتر بخشنده موضوع ترافیک شهری را از چالش‌های مهم شهر عنوان کرد و اظهار داشت: مدیریت شهری و دانشگاه فضای باز برای استفاده از ظرفیت متخصصان و نخبگان برای رفع این مشکلات است.

شهردار کاشان پسماند را از دیگر معضلات شهر ذکر کرد و گفت: با توجه به میزان ۱۴۰ تن زباله در روز در این شهر مدیریت پسماند و کار روی صنایع تبدیلی لازم است.

دکتر بخشنده خاطر نشان کرد: برای توسعه زیرساخت‌های مدیریت شهری،  منابع پایدار و صنایع پشتیبان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی فرونشست و آلودگی محیط زیست و روان آب های شهری و آب های سطحی را از دیگر مشکلات شهر برشمرد و افزود: نقش دانشگاه برای رفع این مشکلات بسیار تاثیرگذار است.

شهردار کاشان با اشاره به آثار تاریخی و گردش‌پذیری کاشان در ایام نوروز و گل و گلاب خاطر نشان کرد: رفع مشکلات و تامین امنیت و رفاه گردشگران از جمله ایجاد دهکده سلامت، ایجاد پارکینگ طبقاتی، هتل های چند ستاره، راه اندازی تورهای داخلی گردشگری لازم است.

دکتر بخشنده به تدوین برنامه ۲۰ ساله شهری اشاره کرد و افزود: درب شهرداری برای توسعه شهر بر روی اساتید دانشگاهی باز است و استقبال می کند.

رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان هم در این نشست در ابتدا پتانسیل‌ها و توانمندی‌های دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین  معرفی و بر لزوم مشارکت اعضای هیات علمی دانشکده در مدیریت شهری و تعدیل مخاطرات محیطی تاکید  گردید.

دکتر قضاوی جامعه محوری و مساله محوری را از رویکردهای دانشگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به مسائل مدیریت شهری، دانشگاه در زمینه های برنامه ریزی شهری، چیدمان و مبلمان شهری و مدیریت فرسایش بادی و خشکسالی و رفع بیابان زدایی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد و با ارائه طرح های پژوهشی و علمی در راستای رفع این مشکلا شهر گام بردارد.

دکتر قضاوی ایجاد گلخانه تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه و شهرداری را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با توجه به مشکل کم آبی کشت گونه های گیاهی مناسب و سازگار با محیط با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه  باید مورد توجه قرار گیرد.

وی برگزاری دوره های مشترک برنامه ریزی شهری، آموزش عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی و همایش های مختلف علمی  با عناوین قوانین شهری و مدیریت شهری در راستای توانمندسازی نیروی انسانی حایز اهمیت دانست.

دکتر وفایی مدیر ارتباط با جامعه دانشگاه کاشان هم در این نشست، دانشگاه جامعه محور را از اولویت های مهم این دانشگاه عنوان کرد و افزود در این راستا جلسات مختلفی با نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهر در راستای رفع نیازها و مشکلات شهر برگزار شده است.

وی  تعامل دوسویه شهرداری و دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: دانشگاه آمادگی ارائه خدمات به مدیریت شهری با برگزاری دوره های آموزشی و سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویان با موضوعات رفع  مشکلات شهری در زمینه های مختلف است.

دکتر وفایی فراهم کردن فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در شهرداری و در اختیار دادن اتاقی برای اساتید دانشگاه را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: تا با استفاده از دانش تخصصی اعضای هیات علمی دانشگاه بتوان توسعه و آبادانی شهر را شاهد بود.

در این نشست اساتید دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان هم پیشنهادات و نقطه نظرات خود را در راستای همکاری با مدیریت شهری عنوان کردند.

کلید واژه ها: شهرداری کاشان ارتباط دانشگاه با جامعه دانشگاه کاشان


( ۳ )

نظر شما :