افزایش دوبرابری طرح های برون دانشگاهی و دارای حمایت مالی دانشگاه کاشان

۲۲ آبان ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۷ کد : ۲۰۸۹۷ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۶

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان از افزایش دو برابری طرح های برون دانشگاهی و دارای حمایت مالی این دانشگاه خبر داد.
دکتر مهدی شبانی  مبلغ کل طرح های برون دانشگاهی سال 1400 را 12 میلیارد و 340 میلیون ریال عنوان کرد افزود: این در حالیست که مبلغ قراردادهای طرح برون دانشگاهی دانشگاه کاشان در شش ماهه اول سال 1401 به بیش از 20 میلیارد و 919 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی به تشکیل جلسات و انعقاد تفاهم نامه های مختلف با صنایع و شرکت های جهت تسهیل و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: در این مدت حدود 20 مورد فرصت مطالعاتی صنعت و جامعه اعضای هیئت علمی اجرا شده است.
دکتر شبانی افزایش 50 درصدی مبلغ حمایت از شرکت اساتید در همایش های بین المللی، اصلاح آئین نامه ها، دستورالعمل ها و شیوه نامه های پژوهشی جهت سامان دهی و نظم بخشی و حمایت از پژوهشگران فعال را از دیگر فعالیت های حوزه معاونت پژوهشی و ارتباطات علمی طی یکسال اخیر عنوان کرد و افزود:  در همین مدت اعتبار پژوهانه اساتید جدید الاستخدام دانشگاه نیز از 5 میلیون در یک سال به 42 میلیون ریال در سه سال و سقف کمک هزینه و جایزه پژوهشی نیز از 6 میلیون به 12 میلیون  افزایش یافته است.
معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان به ارتقای سطح آزمایشگاه مرکزی از فعال به سطح توانمند اشاره کرد و گفت: همچنین امسال رتبه علمی 5 نشریه دانشگاه به رتبه بین المللی و الف ارتقاء یافته است.
وی اصلاح آئین نامه استخدامی اساتید را از دیگر فعالیت های انجام شده طی یکسال ذکر کرد و افزود: پیشنهاد اصلاح ماده 53 آئین نامه استخدامی اساتید(پایه های تشویقی) به وزارت عتف  ارسال و تصویب و به کل دانشگاه های کشور در جهت تشویق و حمایت از پژوهش های بنیادی و کاربردی و موضوعات فناورانه و نوآورانه ابلاغ شد.
دکتر شبانی خاطر نشان کرد: کرسی های نظریه پردازی و کرسی های مختلف علمی با محورهای اقتصادی، اجتماعی، گردشگری، فرهنگی ، هنری و منابع طبیعی  نیز با رویکرد حل مساله در منطقه کاشان در دانشگاه تشکیل شده است.

کلید واژه ها: ارتباط دانشگاه با صنعت دانشگاه کاشان طرح های برون دانشگاهی


( ۴ )

نظر شما :