برگزاری مراسم یادبود شهدای مظلوم حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ در دانشگاه کاشان

۰۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۱ کد : ۲۰۸۲۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۶۱

مراسم یادبود شهدای مظلوم حمله تروریستی به حرم مطهر امامزاده احمد ابن موسی الکاظم (ع) شاهچراغ شیراز  با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان  دانشگاه کاشان برگزار شد.
دانشگاهیان در این مراسم با راهپیمایی از مسجد دانشگاه به سمت گلزار شهدای گمنام این دانشگاه با سردادن شعارهای "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "نیروی انتظامی حافظ امنیت است، پیروی از رهبری باعث هر عزت است"، "داعشی بی‌ریشه، شیراز دمشق نمیشه"، مرگ بر ضد ولایت فقیه و با فریاد الله اکبر حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ را محکوم و مجازات عاملان این فاجعه را خواستار شدند.
همچنین دانشجویان در این مراسم با سر دادن شعارهای "من دختر سردارم، ایمان، حیا شعارم" ، "آزادی اندیشه، با فتنه گری نمیشه"، "ما اهل کوفه نیسیتم علی تنها بماند" و مرگ بر آمریکا، مرگ بر فتنه‌گر، خشم و انزجار خود علیه استکبار جهانی و نسبت به اغتشاشات اخیر اعلام کردند.
حاج اصغر رجایی از فرماندهان دفاع مقدس و نیز یکی از هم‌رزمان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در این مراسم ضمن محکومیت حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، که منجر به کشته و زخمی شدن هموطنان مظلوم در شیراز به دست داعش شدند، به اندازه‌ای دردناک و اندوه‌بار است که قلب هر انسان آزاده‌ای را به‌درد می‌آورد و نشان دهنده اوج بی‌رحمی و وحشی‌گری این گروه از خدا بی‌خبر است.
  وی اتفاقات اخیر به شهادت رساندن افراد بی گناه و مدافعان امنیت و به آتش زدن اموال عمومی مردم، مسجد و پرچم اهل بیت را توهین به مقدسات و نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران دانست و افزود: خون تمام شهدای این فاجعه و شهدای امنیت به گردن این افراد بی بصیرت است.
وی خاطر نشان کرد:  این اتفاقات در کشور مسلمان و تشیع  که حاصل خون شهدا و رزمندگان است و  برای ظهور امام زمان عج الله دارد آماده می کند، سبب نمی شود که ملت شریف و نظام جمهوری اسلامی حتی ذره ای از مواضع انقلابی و اسلامی خود کوتاه بیایند بلکه بصیرت افراد آگاه و دشمن شناس نیز بیشتر می شود.
 فرمانده هشت سال دفاع مقدس  با بیان اینکه همانگونه که شهدا جوانمردانه بر اساس  تکلیفی که داشتند برای اسلام، قرآن و حفظ امنیت و ناموس مان در مقابل دشمن ایستادند امروز ما هم با اقتدار و با تمام توان در مقابل این افراد بی دین و تکفیری ها،  گوش به فرمان رهبر عزیزمان می ایستیم و از نظام جمهور ی اسلامی دفاع می کنیم.
وی با اشاره به سابقه مجاهدت‌ها و دلاوری‌های شهید سلیمانی در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در میدان نبرد با داعش در سوریه و عراق ابراز داشت: مهمترین خصلت حاج قاسم که دل های زیادی را جذب خود کرد اخلاص، ایمان و تقوای او بود.
وی جهاد تبیین را طبق تاکیدات مقام معظم رهبری وظیفه آحاد ملت دانست و افزود: همه وظیفه داریم دوران 44 سال انقلاب اسلامی را  که ملت مسلمان مقتدرانه در مقابل همه توطئه های دشمن ایستادند، برای نسل جوان تبیین کنند.
رجایی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی در تمامی زمینه‌های هسته‌ای، موشکی، علمی و هوا فضا را منشاء توطئه های دشمنان بر علیه ایران دانست و افزود: دشمن جوانان دانشجو را برای جلوگیری از پیشرفت علمی کشور هدف قرار داده اند که باید جوانان آگاه باشند.
فرمانده هشت سال دفاع مقدس دانشجویان را سرمایه و ادامه دهنده‌ نهضت انقلاب اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: شما دانشجویان باید قدر خود را بدانید و به خود ببالید که در کشوری زندگی می کنید که نظام آن مبتنی بر ولایت فقیه و نائب امام زمان عج الله است و سعی کنید تا زندگی و وجودتان را برای خدمت به مردم صرف نمایید.  
وی حجاب، عفت و آبرو را ویژگی زن مسلمان  دانست و تاکید کرد: زنان مسلمان و تشیع به حضرت زینب و حضرت زهرا سلام الله علیها اقتدا کرده‌اند و بر اساس تکلیف دینی و شرعی و طبق توصیه‌های شهدا  که "خواهرم و مادرم حجابت خون من است"، هیچ موقع فریب دشمن را نمی‌خورند.
رجایی وحدت، تبعیت از امام و رهبری را رمز پیروزی بر دشمن عنوان کرد و افزود: همانگونه که در طول دوران جنگ گوش به فرمان امام بودیم امروز نیز جلوتر از رهبر مان حرکت نمی کنیم و با اقتدار تمام از اسلام و انقلابمان دفاع می کنیم.
مدیحه سرایی حاج محسن افشاری پایان بخش این مراسم بود.

کلید واژه ها: مراسم یادبود محکومیت شهدای حمله تروریستی شاهچراغ راهپیمایی دانشگاه کاشان


( ۷ )

نظر شما :