حجت الاسلام سرلک در مراسم شادیانه میلاد پیامبراکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) دانشگاه کاشان عنوان کرد؛

دانشجو در دانشگاه باید دردها و نیازهای جامعه را برطرف کند

۲۱ مهر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۸ کد : ۲۰۷۴۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۱۷

مراسم شادیانه  میلاد حضرت پیامبراکرم صل الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام  به همت هیات امام جعفر صادق  در دانشگاه کاشان برگزار شد.
حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با تبریک میلاد حضرت پیامبراکرم صل الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام، گفت: نبی اکرم(ص) اول مخلوق عالم است و تمام مخلوقات عالم هستی از نور نبی خدا خلق شده‌اند.

وی انسان را تنها موجود ابزار ساز  عنوان کرد و افزود:  تمام هستی بر اساس توانایی های انسان آفریده شده است.
وی خاطر نشان کرد: انسان‌محور عالم است، اگر خلقت انسان منقطع شود عالم آفرینش بی‌معنی می‌شود و اگر انسان نیز به خدا متصل نشود بی‌معنا و خالی از محتوا خواهد شد.
این کارشناس امور دینی با بیان اینکه کار ویژه انسان فهم و عقل است، خاطر نشان کرد: ثمره و نشان فهمیدن، مسئولیت پذیری است.
وی  خاطر نشان کرد: انسان کسی است که غم دیگران را بخورد و برای هر فردی که در این عالم است بخواهد خیری برساند.
حجت الاسلام سرلک  دانشگاه را محل علم  و پرورش عالمان عنوان کرد و افزود: در دانشگاه، دانشجو باید بتواند دردها را دوا کند و نیازهای جامعه را مرتفع سازد.
وی وقوع اتفاقات اخیر توسط برخی افراد را  هدایت شده از طرف دشمن عنوان کرد و افزود: اگر فضا را ضرر برسانید همه آسیب می بینند.
این استاد حوزه و دانشگاه خوب درس خواندن  و مسئولیت پذیری را به دانشجویان توصیه کرد و گفت: در دوران جنگ جوانان زیادی برای  دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ جان  و ناموس ملت  از جان خود گذشتند که شما جوانان باید آنها را الگو و سرمشق قرار دهید.
وی به ظرفیت و پتانسیل‌های عظیم  کشور ایران اشاره کرد و گفت: این انقلاب شبیه معجزه است که ماحصل خون شهداست، لذا باید این سرزمین را دوست داشته باشید و برای فتح قله‌ها با تمام توان تلاش کنید.
حجت الاسلام سرلک  دانشجویان را میراث دار افراد بزرگ دانست تاکید کرد: وجودتان را  ارج نهید و خودتان را دست کم نگیرید و با تلاش و کوشش سعی کنید مشکلات را با دست خود حل کنید.
کارشناس امور دینی با بیان اینکه دشمن همیشه از اقتدار نظامی، علمی  و همه افتخارات و پیشرفت های ایران هراس دارد و با ترفندهای مختلف سعی بر براندازی انقلاب اسلامی را دارد، افزود: شما به مانند خانواده هستید و نگذارید تا دشمن بین شما رخنه کند و قدر خود و این انقلاب  و رهبر حکیم فرزانه و عالم را بدانید .
سفره اطعام نبوی توسط هیات امام جعفر صادق علیه السلام پایان بخش این برنامه بود.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان حجت الاسلام سرلک


( ۳ )

نظر شما :