شرکت بیش از ۲۰۰ تن از دانشگاهیان دانشگاه کاشان در مراسم پیاده‌روی اربعین

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۳ کد : ۲۰۷۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۱

امسال بیش از 200 تن از دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه کاشان در مراسم معنوی پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.

دبیر ستاد اربعین دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: 134 دانشجوی دانشگاه کاشان به مراسم بزرگ پیاده روی اربعین حسینی اعزام شدند.

علیرضا داوری افزود: 90 دانشجوی خواهر با سه دستگاه اتوبوس و 44 دانشجوی پسر با یک دستگاه اتوبوس در سفر معنوی اربعین امسال شرکت کردند.

وی سفر اربعین خواهران را از 13 تا 23 شهریور ماه ذکر کرد و افزود: زیارت کاظمین، سامرا، نجف و کربلا و پیاده روی از برنامه های سفر پیاده روی اربعین دانشجویان خواهر این دانشگاه بود.

وی با بیان اینکه سفر اربعین دانشجویان پسر این دانشگاه نیز از 19 تا 26 شهریور ماه ادامه داشت، خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی ختم صلوات زیارت عاشورا و مراسم روضه از برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین دانشجویی دانشگاه کاشان برای دانشجویان بود.

داوری با اشاره به اینکه حضرت امام حسین علیه السلام  هنگام خروج از مکه و حرکت به‌سوی کربلا، طی نطقی فرمود: «مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ، وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ، فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا» (هرکس می‌خواهد جان خود را در راه ما بذل کند و خود را برای ملاقات با خدا آماده کرده است، با ما کوچ کند، شعار امسال را پیاده روی اربعین را "هر کس با ماست عنوان کرد" و افزود: دانشجویان در این سفر از فیوضات معنوی بهره بردند.

دبیر ستاد اربعین دانشجویی دانشگاه کاشان هدف از پیاده روی سفر اربعین دانشجویان را  زنده نگه داشتن نهضت اندیشه‌ها و مواضع سید الشهدا(ع) و مقدمات ظهور حضرت مهدی (عج) ذکر کرد و افزود: معرفت افزایی و امام شناسی دانشجویان و حفظ و تعظیم شعائر الهی از اهداف دیگر مراسم پیاده روی دانشجویی اربعین حسینی است.

همچنین امسال حدود 80 تن از اساتید و کارمندان دانشگاه با حمایت دانشگاه در سفر اربعین حسینی شرکت کردند.

کلید واژه ها: سفر اربعین دانشگاه کاشان پیاده روی اربعین حسینی


نظر شما :