دکتر انوشه در کارگاه مهارت افزایی دانشجویان دانشگاه کاشان عنوان کرد؛

لازمه انسان موفق، تعهد است

۱۱ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۶ کد : ۲۰۶۸۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۵۸

کارگاه مهارت افزایی دانشجویان ورودی  ۱۴۰۰ دانشگاه کاشان طی برنامه های متنوع در تالار فیض این دانشگاه برگزار شد.

دکتر انوشه استاد و سخنران برجسته کشوری در این آئین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، حیات و شرف و عزت ملت ایران را مدیون ایثارگری و فداکاری‌های  خون شهدا و خانواده‌های ایثارگران و رزمندگان عنوان کرد و افزود: لازمه انسان موفق، داشتن تعهد است.

 وی با بیان اینکه انسان بی هدف انسان بی تعهد است، خاطر نشان کرد: برای تحقق هدف داشتن انگیزه، تعهد، توانایی فردی، امکانات  ودانش نیاز است.

وی داشتن تعهد را لازمه  موفقیت در همه امور از جمله ازدواج دانست و افزود: بزرگترین مشکل جوانان، موانع و بزرگترین بحران جوانان تردید است.

این استاد فرهیخته کشور خطر تأخیر در تصمیم گیری را خیلی بیشتر از خطر تصمیم در اشتباه عنوان کرد و اظهار داشت: انسان نادان به دنیا می آید اما در اثر آموزش اشتباه تبدیل به فرد احمق می شود، دانستن های نادرست موجب به انحراف کشاندن جوانان می شود.

دکتر انوشه کار انسان اندیشمند را به مانند کار زنبور عسل، جمع آوری علوم عنوان کرد و افزود: علمی که بتواند تبدیل به معرفت شود ارزش دارد.

وی خاطر نشان کرد: دانش هستی گرا، کمال گرا و افق گرا آن علمی است که تبدیل به معرفت می شود.

وی با بیان اینکه "جهل" و نادانی، در مقابل "علم" و دانستن قرار می‌گیرد که به دو زیر مجموعه "جهل بسیط" و "جهل مرکب" تقسیم می‌شود افزود: جهل بسیط بدین معنا است که انسان چیزى را نداند، اما متوجه این جهل و نادانى خودش باشد وجهل مرکب به مواردی گفته می‌شود که انسان چیزى را نداند و متوجه این نادانى خویش نباشد، بلکه اعتقاد دارد که در موضوع مورد نظر، آگاهی لازم را دارد.

دکتر انوشه با اشاره به اینکه انسان همیشه غرق در مادیات، شهوت، هوس  و دور حسرت ها و بغض ها و کینه ها می چرخد، خاطر نشان کرد: اگر انسان دور و اطراف ارزش های خود قرآن و اهل بیت خود می چرخید الان سالار دنیا بود.

وی با بیان اینکه  برای هرچاله‌ای یک چاره‌ای وجود دارد افزود: موفقیت از نقطه ای شروع می شود که اگر انسان از منطقه امن و آرامش خارج شود به نقطه ریسک وارد می شود .

استاد انوشه با اشاره به اینکه موفقیت برای انسان کم ظرفیت مقدمه گستاخی است، افزود: گستاخی در زمانی آغاز می شود که بدانی تو ظرفیت آن را نداری.

دکتر انوشه کلید تمام شکست ها را بدبینی عنوان کرد و افزود: توکل،آرامش، صبوری، عمل، انگیزه ، پشتکار و صداقت رمز و آدرس موفقیت است.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این همایش با تبریک سال تحصیلی جدید و خیرمقدم به دانشجویان این دوره دانشجویی را بهترین و ارزشمندترین دوران زندگی انسان عنوان کرد و افزود: دراین دوران سنگ بنای علم آموزی، مهارت افزایی و کارآفرینی را در دانشگاه خواهید دید.

رئیس دانشگاه کاشان تاکید کرد: دانشجویان برای اینکه بعد از فارغ التحصیلی مشکل اشتغال نداشته باشند  از ظرفیت های سرای نوآوری؛ پارک علم و فناوری و مرکز تجاری سازی و رشد دانشگاه استفاده کنند و مهارت های فردی و اجتماعی و حرفه ای خود را ارتقاء بخشند.

دکتر کتابی شعار دانشگاه کاشان را مردمی و جامعه محوری عنوان کرد و افزود: شما دانشجویان باید سعی نمایید تا با ارتباط با مردم و جامعه ، حلال مشکلات مردم باشید و در راستای رفع نیازهای مردم همت کنید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز کیفیت زندگی انسان را مهمتراز کمیت ان عنوان کرد و گفت: باید انسان به گونه ای زندگی کند که اگر اصلی را برای زندگی خود ترسیم کند، برای خود و دیگران مفید باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی جدیت در تحصیل  و معنویت در کنار تحصیل را رمز موفقیت دانشجو ذکر و افزود: اگر به مسائل فرهنگی و معنوی پرداخته نشود جامعه رو به افول می رود.

وی برنامه ریزی درست برای اوقات فراغت را به دانشجویان تاکید کرد و افزود: مسایل اجتماعی که جامعه درگیر آن است محل طرح و رفع آن باید در دانشگاه باشد و با همفکری بتوان مسایل جامعه را حل کرد.

دراین کارگاه معاونان آموزشی، نوآوری، فناوری و اقتصادی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز مطالبی را در خصوص حوزه‌های مربوطه خود برای آشنائی هر چه بیشتر دانشجویان ارائه کردند.

برگزاری کارگاه تولید دانش بنیان و معرفی پارک علم و فناوری و اجرای مسابقه و اهدا جایزه سفر مشهد مقدس به برگزیدگان از دیگربرنامه های این همایش بود.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان آغاز سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود


( ۵ )

نظر شما :