نیروهای انتظامات صف مقدم خدمت در دانشگاه هستند

۰۶ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۷ کد : ۲۰۶۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۹۱

رئیس دانشگاه کاشان کار نیروهای انتظامات دانشگاه را بسیار حساس و خطیر عنوان کرد و گفت: نیروهای انتظامات و حراست صف مقدم خدمت در  دانشگاه هستند.

دکتر عباس کتابی در مراسم رونمایی از لباس جدید انتظامات دانشگاه از تلاش های شبانه روزی نیروهای انتظامات در تامین امنیت این دانشگاه قدردانی کرد و افزود:  نظم و انضباط یکی از اصول اولیه زندگی است که نیروهای انتظامات باید سرلوحه امور خود بدانند.

وی به وقوع اتفاقات و اغتشاشات چند روز اخیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی که مرهون خون شهدا و اندیشه های بزرگ حضرت امام (ره) و ایثارگران است هیچ وقت مردم این انقلاب اجازه نمی دهند که ارزش های اسلامی و ملی را مورد هجمه قرار دهند.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه دشمن همیشه با روش ها و اشکال مختلف درصدد دامن زدن به نظام است، خاطر نشان کرد: این بار دشمن می خواهد از ظرفیت فضای دانشجویی سوء استفاده کند و جوانی و بانشاط بودن دانشجو یکی از اولویت های دشمن است که می خواهند خدشه دار کنند.

دکتر کتابی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم تا از جوانان این مرز و بوم صیانت کنیم تا فریب دسیسه های دشمنان را نخورند، خاطر نشان کرد: فضای دانشگاه فضای علمی و مقدسی است و در این محیط علمی باید فضایی پرنشاط و امنی برای دانشجویان فراهم کنیم  و با آنها رفتار مهربانانه و پدرانه داشته باشیم تا به خوبی بتوانند به تحصیل خود بپردازند.

وی کاشان را شهر دارالمومنین و مذهبی و  حضور جوانان انقلابی در عرصه های مختلف عنوان کرد و افزود: فضای دانشگاه را به گونه ای باید برای دانشجو فراهم کرد تا امید به آینده داشته باشد و در کنار علم آموزی دانش  و مهارت و تخصص لازم را کسب کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان نیز در این نشست حفظ و حراست از ارزش های اسلام را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با افرادی که به ارزش های اسلامی خدشه وارد می کنند برخورد شود.

دکتر صفایی قمی وقوع اغتشاشات اخیر را جهل عده ای خاص از جوانان عنوان کرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر لازم است و استادان دانشگاه از آنجا که برای دانشجویان الگو هستند وظیفه دارند دانشجویان را هدایت کنند.

وی رعایت عفاف و حجاب بر اساس قوانین و مقررات در محیط دانشگاه مورد تاکید قرار داد و افزود: کارشناسان فرهنگی و امور خوابگاه ها باید به این مسایل آگاه باشند و رسالت خود را به درستی انجام دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این نشست  با بیان اینکه در اتفاقات اخیر دشمن اصل نظام را هدف قرار داده است افزود: از آنجا که یکی از ویژگیهای شهدا و رزمندگان معامله با خدا بود و برای اینکه حق زنده بماند، دست از لذت‌های دنیوی کشیدند و با نثار جان خویش با خدا معامله کردند، هم اکنون هم نظام جمهوری اسلامی با داشتن جوانان انقلابی آینده نظام بسیار درخشان و روشن خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی خاطر نشان کرد: برای عفاف و حجاب، اخلاق حرفه ای  و اصلاح ساختار ها باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حراست دانشگاه نیز در این نشست حراست و صیانت از دانشگاهیان اعم از کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان و جلوگیری از هرگونه تعرض نسبت به آنان را مهمترین وظیفه حراست دانشگاه عنوان کرد و افزود: حراست دانشگاه در راستای حفاظت و حراست از ارزشهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد نظم و انسجام در اداره تشکیلات سازمانی دانشگاه فعالیت می کند.

آقای نبوی با اشاره به اینکه دشمن در اغتشاشات اخیر به دنبال دو موضوع مهم دین زدایی و علم زدایی است، وظیفه دانشگاهیان و حراست و انتظامات دانشگاه را برای این دو موضوع مهم دانست و افزود: باید همه ارکان دانشگاه با همدلی با این هدف دشمن مقابله کنند تا خدشه ای به محیط دانشگاه وارد نشود.

 در این نشست از لباس جدید نیروهای انتظامات دانشگاه رونمایی شد.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان انتظامات حراست


( ۷ )

نظر شما :