رئیس دانشگاه کاشان در نشست با استادان دانشکده منابع طبیعی عنوان کرد؛

دانشکده‌ها در کسب درآمدهای اختصاصی تلاش کنند

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۲۳ کد : ۲۰۵۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۴۸

رئیس دانشگاه کاشان کسب درآمدهای اختصاصی از طرف دانشکده ها را خواستار شد و گفت: اعضای هیات علمی دانشکده ها با ارائه طرح‌های کابردی بایستی سعی کنند تا تولید ثروت کنند و بتوانند با کسب درآمد و ایجاد توسعه، استقلال پیدا کنند.
دکتر عباس کتابی در نشست هیات رئیسه دانشگاه با رئیس و استادان دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین این دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا کسب درآمد آنها از محل فروش حاصل از تحقیقات و پژوهش ها است و از این راه ثروت آفرینی می کنند، خاطر نشان کرد:  دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین  با داشتن رشته گرایش های مختلف و 19 عضو هیات علمی در این دانشکده، فرصت مناسبی برای ارائه طرح های تحقیقاتی برای رفع مشکلات جامعه و کسب درآمدهای اختصاصی است.
ایشان افزود: رفع مشکلات دانشگاه همدلی و تلاش مجموعه کارکنان را می طلبد تا بتوان دانشگاه ممتازی داشته باشیم و رسالت خود را به خوبی تحقق بخشیم.
دکتر کتابی با اشاره به بازگشایی دانشگاه بعد از دو سال بیماری کرونا و ورود همه دانشجویان به دانشگاه  خاطر نشان کرد: استادان دانشگاه باید مسایل فرهنگی، روانشناسی و اجتماعی دانشجویان را مورد توجه قرار دهند تا محیط مناسب و امنی را برای تحصیل دانشجویان فراهم نمائیم.
رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان هم در این نشست این دانشکده را یکی از دانشکده های پیشگام در امر تحقیق، آموزش و تربیت متخصصان در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست عنوان کرد و افزود: دانشکده منابع طبیعی مکانی برجسته برای مطالعه، کار و انجام تحقیقات است.  دکتر قضاوی با اشاره به وجود رشته گرایش های مختلف این دانشکده در زمینه های مختلف علوم زمین، منابع طبیعی، مرتع داری، آبخیزداری اکوتوریسم، بیابان زدایی، جغرافیا و طبیعت گردی اشاره کرد و افزود: این دانشکده می تواند با ارائه طرح های تحقیقاتی کاربردی در حل مسایل مختلف مختلف منطقه و کشور گام بردارد.
وی رفع مشکلات و تامین کمبود امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی کامپیوتر و ساختمان مجزا برای دانشکده را خواستار شد و خاطر نشان کرد: این دانشکده در راستای ارتقاء و بالا بردن‏ سطح‏ آگاهی‌‌های‏ علمی‏ در همه‏ زمینه‌‌های‏ مرتبط با دانش طبیعت با برنامه ریزی، مدیریت و استفاده‏ صحیح‏ از منابع، انرژی واطلاعات تلاش می کند که امید است با رفع مشکلات موجود بتوان اهداف این دانشکده را محقق ساخت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان هم در این نشست توجه به مسایل فرهنگی دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین را در خور توجه دانست و گفت: باید همه دانشکده‌ها درراستای توجه به مسایل فرهنگی دانشجویان اهتمام ورزند.
حجت الاسلام خسروی تلاش استادان برای رفع مشکلات جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشگاه باید سعی نماید تا در مسایل مختلف به معنای واقعی نقش آفرین باشد.
وی برنامه ریزی درست و مناسب دانشجویان برای استفاده از امکانات دانشگاه  و مهارت آموزی دانشجویان را خواستار شد و خاطر نشان کرد: باید دانشگاه به نظام مسایل منطقه کاشان واقف باشد و در راستای حل آن مسایل گام بردارد.
در این نشست اعضای هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

کلید واژه ها: منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان نشست هم اندیشی هیات رئیسه


( ۲ )

نظر شما :