کشور برزیل آماده گسترش همکاری‌های مشترک تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه کاشان است

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۱:۱۲ کد : ۲۰۳۸۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۲۸

سفیر برزیل گفت: کشور برزیل خواستار و آماده تقویت و گسترش همکاری‌های مشترک تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه کاشان است.
لودمار آگیار در جمع اعضای هیات رئیسه و روسای دانشکده‌های دانشگاه کاشان از دعوت و بازدید دانشگاه کاشان ابراز خرسندی کرد و افزود: از گزارش و افتخارات دانشگاه کاشان در رنکینگ‌های بین المللی بسیار متعجب و خوشحال شدم.
وی دانشگاه کاشان را  با این رتبه‌ها از دانشگاه های موفق عنوان و اظهار کرد: در برزیل هم دانشگاه‌های مختلفی داریم و امیدوارم اولین کشور از آمریکای لاتین باشیم که با دانشگاه کاشان تفاهم نامه همکاری داشته باشیم.
سفیر برزیل  از اعلام آمادگی  همکاری علمی کشور برزیل  با دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: امیدوارم همکاری های جدی و موثر و هدفمندی با این دانشگاه برقرار کنیم.
وی به انعقاد تفاهم نامه های همکاری بی اثر کشور برزیل در زمینه های مختلف اشاره کرد و افزود:  به جای این تفاهم نامه ها، باید در زمینه های خاصی تصمیم بگیریم که بتوانیم از آن نتیجه بگیریم و اثراث مثبتی داشته باشد.
سفیر برزیل با اشاره به اینکه این تعاملات علمی به دانشگاه های  مختلف برزیل بستگی دارد که در چه زمینه ای می توانند با دانشگاه کاشان همکاری داشته باشند، خاطر نشان کرد: اگر رئیس دانشگاه کاشان موافق باشند این گزارشی که ارائه شد را با دانشگاه های برزیل به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم روی آنها متمرکز شویم.
وی شرکتهای دانش بنیان را برای توسعه اقتصادی و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی حایز اهمیت دانست و افزود: کشور برزیل با ایجاد این شرکت های دانش بنیان  سعی می کند تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی با این شرکت ها همکاری داشته باشند و زمینه اشتغال آنها فراهم شود.
سفیر برزیل خاطر نشان کرد: ایجاد این شرکت ها علاوه بر کیفیت تحصیل زمینه اشتغال دانشجویان و توسعه کیفی محصولات شرکت ها را فراهم می سازد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست به تاسیس دانشگاه کاشان در سال 1352 اشاره کردو گفت: دانشگاه کاشان در رنکینگ بین المللی جز  10دانشگاه برتر ایران و جز دانشگاه های برتر استان اصفهان است.
دکتر عباس کتابی اظهار امیدواری کرد: حضور سفیر برزیل  در شهر کاشان زمینه تعاملات بین المللی بین این  شهر کاشان و کشور برزیل را فراهم سازد.
در این نشست معاونان و رؤسای دانشکده های دانشگاه کاشان هم دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در راستای تعاملات علمی و پژوهشی با کشور برزیل ارائه کردند.

کلید واژه ها: سفیر برزیل دانشگاه کاشان کشور برزیل کاشان تعاملات علمی همکاری های بین المللی


( ۲ )

نظر شما :