گرامیداشت هفته ملی عفاف و حجاب در دانشگاه کاشان

۲۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۰ کد : ۲۰۳۴۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۷۱

همزمان با فرا رسیدن ۲۱ تیرماه سالگرد واقعه خونین مسجد گوهرشاد و گرامیداشت هفته ملی عفاف و حجاب مراسم تجدید پیمان و غبارروبی از گلزار شهدای گمنام دانشگاه کاشان برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان به نقش و تاثیر رعایت عفاف و حجاب در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان لازمه امنیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام خسروی با اشاره به اینکه کسانی که می گویند حجاب موجب محدودیت می شود، افزود:یکی از فلسفه های حجاب این است که زنان به عفت و پاکدامنی شناخته شوند.

وی با بیان اینکه حجاب خط مقدم مسائل فرهنگی است لذا شهدا در وصیت نامه  خود به این امر مهم تاکید داشته اند.

وی با اشاره به در هزینه کردن دشمنان نظام اسلامی برای مقابله با حجاب در کشورمان، خاطر نشان کرد: قوانین و مقررات حجاب باید در دستگاه های دولتی اجرا شود و دستگاه ها نه تنها باید حجاب را رعایت کنند بلکه از مقررات حجاب حمایت کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با بیان اینکه مبارزه با حجاب و بی بندوباری چیزی نیست که یک دفعه گسترش پیدا کرده باشد، افزود: در سال 1314 در زمان رضا خان که قانون کشف حجاب تصویب شد، از قبل نیز کارهای مقدماتی صورت گرفته بود.

حجت الاسلام خسروی حمایت از افراد با حجاب را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با دختران و زنان جامعه در مواجهه با بدحجابی رفتارمان باید توام با سعه صدرباشد.

این مراسم به همت دبیرخانه عفاف و حجاب و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد.

کلید واژه ها: عفاف و حجاب دانشگاه کاشان


( ۳ )

نظر شما :