کسب رتبه ۳ دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های جامع کشور در نظام رتبه‌بندی موضوعی آی‌اس‌سی

۱۶ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۶ کد : ۲۰۳۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۲۸
کسب رتبه ۳ دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های جامع کشور در نظام رتبه‌بندی موضوعی آی‌اس‌سی

معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان، براساس آخرین گزارش نظام رتبه‌بندی آی‌اس‌سی در بخش رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی سال ۲۰۲۱، دانشگاه کاشان موفق به کسب جایگاه ۳۰۱-۳۵۰ جهانی، ششم در میان دانشگاه‌های کشور و سوم در میان دانشگاه‌های جامع کشور شد.

 دکتر مهدی شبانی نوش‌آبادی، با بیان اینکه دانشگاه کاشان در همین نظام رتبه‌بندی در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۶۰۱-۷۰۰ جهان قرار گرفته بود، افزود: نظام رتبه‌بندی موضوعی آی‌اس‌سی دانشگاه‌های جهان را در ۶ موضوع؛ علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و سلامت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی، ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند.

 رتبه بندی موضوعی ISC، دانشگاه­های هدف به منظور رتبه بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه­ هایی می ­باشند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزو 700 دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل 150 مدرک در هر حوزه موضوعی منتشر کرده و در پایگاه InCite ثبت شده باشند.

دانشگاه‌های اعلام شده در این رتبه بندی، در هر حوزه موضوعی در نهایت به صورت درهمکرد و نیز بر اساس قاره و کشور و... اعلام خواهند شد. رتبه بندی موضوعی ISC، براساس 3 معیار کلی پژوهش، فعالیت بین المللی و نوآوری انجام می­ گیرد که معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد، بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است. جدول زیر معیارها و شاخص ­های رتبه­ بندی موضوعی ISC را با ضرایب اختصاص داده نمایش می­ دهد.

کلید واژه ها: آی اس سی دانشگاه کاشان نظام رتبه بندی معاونت پژوهشی و ارتباطات علمی


( ۱۰ )

نظر شما :