دیدار رئیس دانشگاه کاشان با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

۱۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۹ کد : ۲۰۳۰۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۵۴

 روز شنبه یازدهم تیرماه، رئیس دانشگاه کاشان به همراه معاونان پژوهشی و ارتباطات علمی و نوآوری و اقتصادی  و رئیس پارک علم و فناوری این دانشگاه، با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند.
رئیس دانشگاه کاشان به توافق اجرای  فاز یک پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان در این دیدار اشاره کرد و گفت: مقرر شد از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، بودجه مناسبی برای اجرای فاز نخست این پارک، اختصاص یابد.
دکتر عباس کتابی، حمایت مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از راه اندازی مرکز نوآوری و علوم انسانی و علوم اجتماعی را از دیگر موارد این نشست عنوان کرد و افزود: همچنین معاونت علمی رئیس جمهور، از ایجاد صندوق پژوهش و فناوری در منطقه کاشان استقبال و اعلام حمایت کردند.
وی ایجاد پردیس فناوری گیاهان دارویی و اسانسهای طبیعی در قمصر را از  دیگر توافقات انجام شده در این نشست عنوان و خاطر نشان کرد: همچنین با پیشنهاد معاونت علمی رییس جمهور ایجاد کارخانه تولید محصولات کشاورزی  به روش هیدروپونیک و همچنین پردیس های نوآوری تخصصی در بخش کشاورزی  مورد توافق قرار گرفت.
رئیس دانشگاه کاشان افزود: در این نشست همچنین معاون علمی رئیس جمهور، از پیشنهاد  تبدیل برخی از شهرک های صنعتی نزدیک مناطق مسکونی که موجب آلودگی هوا می شوند، به پردیس های فناوری حمایت کردند.
وی با اشاره به ارائه گزارشی از فعالیت های فناوری و نوآوری اخیر پارک علم و فناوری دانشگاه که مورد تحسین و تایید دکتر ستاری قرار گرفت، خاطر نشان کرد: مقرر شد با عنایت به استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، مصوبات و اعتبارات محقق نشده سفر دکتر ستاری در سال های ۹۹ و ۹۸  به دانشگاه کاشان، به پارک علم و فناوری اختصاص پیدا کند.
دکتر کتابی آماده سازی آیینه و عدسی رصدخانه ملی در کامو که به زودی مراحل نصب آن انجام خواهد شد و اتمام پروژه آب ژرف کاشان را از موضوعات مطرح شده معاون رئیس جمهور در این دیدار عنوان کرد.
وی به اعلام آمادگی معاون رئیس جمهور از  فعالیت های دانش بنیان و فناوری در حوزه دریاچه نمک و استحصال مواد معدنی و شورابه ها اشاره کرد و گفت: مقرر شد که معاونت علمی از طرح های ارایه شده در این حوزه حمایت مالی کند.

کلید واژه ها: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری دانشگاه کاشان دیدار با معاون رئیس جمهور


( ۱ )

نظر شما :