تجلیل از ۲۲ دانشجوی برتر دانشگاه کاشان با کرامت جمعی از خیرین

۰۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۶ کد : ۲۰۲۷۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۷۸

22 نفر از دانشجویان برتر ورودی ۹۷ دانشگاه کاشان با کرامت و محبت جمعی از خیرین این دانشگاه، طی آئینی تجلیل شدند.
رئیس دانشگاه کاشان دراین مراسم، تلاش علمی این دانشجویان در کسب رتبه های برتر دانشگاه را قابل قدردانی دانست و افزود: دانشجویان باید از بزرگانی و افرادی همچون شهید دکتر چمران برای پیشرفت در امور تحصیلی خود الگو پذیرند.
دکتر عباس کتابی با بیان اینکه مدیریت و آینده کشور به دست شما دانشجویان اداره خواهد شد افزود: با توجعه به چالش های زیادی از جمله چالش مدیریتی که در کشور وجود دارد شما دانشجویان باید راهگشای بسیاری از مشکلات در جامعه باشید.
وی بزرگ فکردن و همت بلند داشتن را رمز موفقیت دانست و خاطر نشان کرد: علم، دانش و فناوری و نوآوری رمز موفقیت کشور و پیشرفت دانشجویان است.
رئیس دانشگاه کاشان به ظرفیت ها و افتخارات اکنون دانشگاه کاشان در مقایسه با قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: بیش از 8500 دانشجو و 300 عضو هیات علمی و حدود 400 کارمند و کسب رتبه های برتر این دانشگاه در ابعاد مختلف علمی و بین المللی، نشان از توان و همت علمی شما دانشجویان و مجموعه کارکنان این دانشگاه است.
وی به رتبه 15 ایران در تولید علم اشاره کرد و افزود: در زمینه فناوری و نوآوری وکارآفرینی دانشگاه ها باید بیشتر تلاش کنند تا در کشور مشکل اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را نداشته باشیم.
دکتر کتابی با بیان اینکه اگر کشور بخواهد توسعه پیدا کند  و مشکل اشتغال و اقتصاد حل شود، بایستی به تولید دانش بنیان توجه ویژه کرد،  خاطر نشان کرد: با توجه به منابع مالی اندک دولت، برای ایجاد اشتغال بخش خصوصی و مردم  باید در زمینه های فناوری و کارآفرینی بیشتر ورود پیدا کنند.
وی پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان را برای توسعه اقتصادی و رفع مشکل اشتغال حایز اهمیت دانست و افزود: دانشگاه باید اتاق فکر جامعه باشد و در کنار علم آموزی، مهارت آموزی و زمینه خلق ایده  را در دانشگاه ها برای دانشجویان فراهم کنند.
رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به ورود سالانه حدود یک هزار و 500 دانشجوی کارشناسی به دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر آموزش های دوره کارشناسی  را هدفمند و مهارتی کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود.
وی ارتباط با دانش آموختگان تاکید کرده و برگزاری این نشست را  تکریم علم و عالم دانست.
رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان  دانشگاه کاشان نیز در این مراسم دانشجویان را امانت در دانشگاه دانست و گفت: شما دانشجویان باید از این بستر بسیار مناسبی که در دانشگاه برای شما فراهم است به خوبی بهره ببرید تا بتوانید مشکلات جامعه را برطرف نمایید.
دکتر حمید رضا فهیمی تبار زندگی را به مانند آئینه برای صیقل دادن خود از تاریکی ها به سوی روشنایی عنوان کرد و افزود: شما دانشجویان باید با درس خواندن، خود را به سوی کسب علم و دانش و کسب مدارج عالی صیقل دهید.
وی با بیان اینکه صاحب ما کسی است که به ما الهام می کند، خاطر نشان کرد: ما اگر خوب باشیم می توانیم آینده درخشانی را برای خود ترسیم کنیم.
دکتر زاهدی فر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این نشست از حمایت خیرین این دانشگاه که زمینه تحصیل دانشجویان و توسعه کیفیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را فراهم می کنند قدردانی کرد و گفت: با کمک مردم و خیرین باید سعی نماییم تا زمینه کیفیت هر چه بهتر دانشجویان را در این دانشگاه فراهم نماییم تا دانشجویان مجبور نشوند به شهرهای دیگر مهاجرت کنند.
وی از حمایت دانشجویان رتبه های برتر در این دانشگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: دانشجویانی که با رتبه های برتر دانشگاه کاشان را انتخاب می کنند از حمایت ویژه ای برخوردار می شوند.
مدیرعامل بنیاد حامیان دانشگاه کاشان نیز در این آئین از حمایت خیرین در راستای فراهم کردن زمینه تحصیل هرچه بهتر دانشجویان قدردانی و اظهار امیدواری کرد تا روزی این دانشجویان مدیریت کشور را بدست گیرند و زمینه رفع نیازها و مشکلات جامعه را فراهم نمایند.
در پایان این آئین از 22 دانشجوی برتر ورودی ۹۷  این دانشگاه تجلیل شد.

کلید واژه ها: تجلیل از دانشجویان برتر بنیاد حامیان دانشگاه کاشان بنیاد خیرین


( ۱۰ )

نظر شما :