رئیس دانشگاه کاشان در شورای اداری:

دانشگاه کاشان آمادگی فراهم کردن زیرساخت مطالعاتی برای ارتقای منطقه کاشان را دارد

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰ کد : ۲۰۲۳۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۳۸

رئیس دانشگاه کاشان  گفت: دانشگاه کاشان آمادگی فراهم کردن زیرساخت مطالعات علمی برای ارتقای منطقه کاشان را دارد.

دکتر عباس کتابی در جلسه شورای اداری که با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور وزیر جهاد کشاورزی در فرمانداری کاشان برگزار شد، افزود: کاشان به لحاظ شاخص‌های علمی، صنعتی، توسعه‌ای و انسانی شرایط تبدیل به استان شدن را دارد که دانشگاه کاشان می‌تواند مطالعات علمی را در این خصوص داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال مقام معظم رهبری به سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" خاطر نشان کرد: در کاشان ظرفیت بالایی در حوزه علم و فناوری برای تولید دانش بنیان داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: استفاده از افراد دارای سطح دیپلم به پایین در صنایع با تکنولوژی پایین و نبود صنعت دانش بنیان، مشکل بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی را برای این شهر به همراه دارد که بایستی این معضل برطرف شود.

دکتر کتابی به مستقل شدن پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی دانشگاه کاشان اشاره کرد و از مقام عالی دولت خواست تا ۲۰۰ هکتار زمینی که کاربری آموزش عالی دارد، برای این پارک در نظر گرفته شده  و به دانشگاه واگذار شود.

وی همچنین صدور مجوز صندوق پژوهش و فناوری  منطقه کاشان را خواستار و مورد تاکید قرار داد و افزود: صندوق پژوهش و فناوری نقش به سزایی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دارد که با صدور مجوز این صندوق که سرمایه آن هم توسط دانشگاه‌های منطقه و شرکتهای خصوصی تامین شده، می توان به کاربردی شدن پژوهش‌ها و تحقیقات و همچنین توسعه شرکت‌های دانش بنیان در  منطقه کاشان کمک کرد.

دکتر کتابی به آمادگی دانشگاه کاشان برای ایجاد پارک ملی نجوم اشاره و اظهار کرد: پروژه‌های خیرین در آموزش عالی نیاز به قانون‌گذاری و حمایت ویژه دارد.

وی با اشاره به واقع شدن برخی از شهرک‌های صنعتی در محدوده شهر و چالش آلودگی‌های زیست محیطی که برای مردم این مناطق موجب می‌شوند، از نماینده هیات دولت خواست تا این شهرک‌ها  به پردیس فناوری تبدیل شوند تا به سمت صنایع  دانش بنیان حرکت کنند.

دکتر کتابی تاکید کرد: دانشگاه کاشان به عنوان اتاق فکر آمادگی دارد تا برای چالش‌ها و مشکلاتی که در منطقه برای دستگاه های اجرایی و صنایع دارد با تکیه برتوان بالای اساتید و دانشجویان، راهکارهای علمی ارائه نماید.

کلید واژه ها: شورای اداری سفر رئیس جمهور به استان اصفهان وزیر جهاد کشاورزی دانشگاه کاشان هیات دولت


( ۲ )

نظر شما :