جلسه رویداد فرهنگی فردخت در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۰ کد : ۲۰۲۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۴۴

هفتمین جلسه‌ی جشنواره ی ملی ،فرهنگی ،هنری  فردخت به میزبانی معاونت فرهنگی اجتماعی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

خانم تقاعدیان دبیر اجرایی رویداد فرهنگی فردخت در این نشست با معرفی فردخت بعنوان نام نمادین لباس قدیم مردم کاشان و بیان اینکه در آستانه ورود به مرحله سوم رویداد فردخت هستیم، عنوان داشت: فردخت رویدادی علمی هنری و صنعتی است که  چشم انداز ما اضافه کردن پژوهش و اثرات علمی به این رویداد می باشد .

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ اداره و مجموعه به این رویداد پیوستند و با جهش خوبی مشغول فعالیت و اداره این رویداد نسبت به دوسال گذشته هستند .

دکتر نجفی استاد طراحی و دوخت و معاون اداره فنی حرفه ای کاشان هم در این نشست به همکاری دانشگاه کاشان در سومین رویداد فردخت تاکید کرد و افزود: در زمینه نرم افزاری، جامعه شناسی و روانشناسی و نیز پژوهشی در سطح کارشناسی ارشد، دانشگاه کاشان می تواند ما را در پیشبرد این رویداد کمک کند .

پس از بیان اهداف و آیین نامه سومین رویداد فردخت از سوی دبیر رویداد، اساتید دانشگاه نظراتی راجع به لزوم نگاه به آینده در طراحی لباس و تقاضا محور و عرضه محور بودن این رویداد و نیز ارتباط با موسساتی منجمله موسسه امام خمینی(ره) و نیز استفاده از مجلات هنر دانشگاه دراین زمینه تاکید کردند.

همچنین رایزنی و حمایت از ایجاد رشته طراحی و دوخت تا مقطع دکترا، تاکید به برگزاری نمایشگاه فردخت در مهرماه آینده در دانشگاه و ارائه تسهیلات ویژه برای طرح های اساتید و دانشجویان شرکت کننده در نمایشگاه...از جمله پیشنهادات این جلسه بود.

رویداد فرهنگی هنری فردخت در حوزه صنعت طراحی و دوخت لباس است که دومین دوره آن با هدف تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی- هنری نظام جمهوری اسلامی با ارائه یک الگوی ایرانی اسلامی برگرفته از ظرفیت‌های منطقه‌ای و حضور موثر هنرمندان فرهیخته منطقه و تبیین نقش برجسته آن‌ها با رویکرد اقتصادی و منطقه‌ای انجام شد.

کلید واژه ها: عفاف و حجاب دانشگاه کاشان


( ۲ )

نظر شما :