آئین تکریم و تجلیل از کارگران دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۱۲ کد : ۲۰۲۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۲۰

به مناسبت سالروز میلاد امام ضا(ع) در آئینی از کارگران دانشگاه کاشان با حضور رئیس و معاونان و جمعی از کارکنان این دانشگاه تجلیل شد.
رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به 10 ویژگی که امام رضا (ع) انها را نشانۀ کمال عقل میفرمایند، اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایش امام رضا علیه السلام انسان عاقل کسی است که از او امید به خیر باشد، از بدى او در امان باشند، خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد، خیر بسیار خود را اندک شمارد.
دکتر عباس کتابی، از دیگر ویژگی های امام رضا علیه السلام برای انسان عاقل را: هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود، در عمر خود از دانش‌طلبى خسته نشود، فقر در راه خدایش از توانگرى (غیر درست) محبوب‌تر باشد، خوارى در راه خدایش از عزّت با دشمنش محبوب‌تر باشد، گمنامى را از نام آوری خواهان‌تر باشد و احدى را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است، عنوان کرد و افزود: بکار بردن این نکات در زندگی فردی و اجتماعی بسیار کارگشا و راه گشاست.
رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه امام رضا (ع) فرمودند: محرومیت زیاد براى کسى است که در صنعت عقب مانده باشد، خاطر نشان کرد: با توجه به سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" این فرمایش امام رضا علیه السلام که کسی که در صنعت عقب باشد محروم خواهد شد، باید به این موضوع توجه شود.
دکتر کتابی با بیان اینکه کار و کارگر امر مقدس و ارزشمند در اسلام است، از همه کارکنان دانشگاه به خصوص کارگرانی که برای توسعه دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند قدردانی کرد و افزود:  توجه و رسیدگی به مشکلات شما کارگران در اولویت برنامه های دانشگاه است.
در این مراسم که با برنامه های شاد و متنوع همراه بود از کارگران فعال دانشگاه و برگزیدگان در مسابقه تجلیل شد.

کلید واژه ها: مراسم روز کارگر دانشگاه کاشان


نظر شما :