کسب جایگاه نخست توسط دانشگاه کاشان در رشته‌های مهندسی و علوم مواد، در آخرین رتبه بندی سال ۲۰۲۲ پایگاه (ESI) سازمان ISI

۱۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۶ کد : ۲۰۱۶۹ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۶۸

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: براساس آخرین رتبه بندی سال ۲۰۲۲ پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI)،  Essential Science Indicators ، سازمان کلاریویت آنالیتیکس Clarivate Analytics (ISI)، دانشگاه کاشان موفق به کسب جایگاه نخست دانشگاه های جامع کشور در رشته مهندسی در شاخص رتبه ملی بر اساس نسبت استناد به مقاله و رتبه نخست علوم مواد در شاخص رتبه ملی براساس تعداد مقالات یک درصد برتر پراستناد گردیده است.

دکتر مهدی شبانی نوش‌آبادی افزود: دانشگاه کاشان در این رتبه بندی براساس نسبت استناد به مقاله در جایگاه 2ام، براساس تعداد استنادهای دریافتی در جایگاه 7ام، براساس تعداد مقالات یک درصد برتر پراستناد در جایگاه 7ام و براساس تعداد مدارک در جایگاه 12ام قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: بر طبق این رتبه‌بندی، دانشگاه کاشان با تعداد مدارک 5138، تعداد مقالات یک درصد برتر پراستناد ۱۵۰، تعداد کل استنادها 77669 و نسبت استناد به مقاله 15.1، در بین اثرگذارترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا قرار دارد.

پایگاه ESI هر دوماه بروزرسانی و دانشگاه‌ها (سه دسته جامع، پزشکی و صنعتی) و مراکز تحقیقاتی که از لحاظ تعداد استنادهای دریافتی در ده سال اخیر جز یک درصد برتر پراستنادها قرار می گیرند را در تمامی رشته ها و ۲۲ رشته موضوعی معرفی می کند.

برای تعیین رتبه ملی ابتدا دانشگاهها به سه دسته جامع، پزشکی و صنعتی تقسیم شدند و آنگاه رتبه آنها تعیین شد. مراکز تحقیقاتی نیز جدا طبقه بندی شدند.

کلید واژه ها: رتبه بندی پایگاه ESI دانشگاه کاشان پژوهش و فناوری معاونت پژوهشی و ارتباطات علمی


( ۷ )

نظر شما :