خوابگاه‌ های دانشجویی نقش بسیار مهمی‌ در رشد و تعالی دانشجویان دارد

۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۳ کد : ۲۰۱۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۶۱

رئیس دانشگاه کاشان گفت:عدم وجود آرامش روحی و روانی نه‌تنها در دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها بلکه در تمام دانشجویان موجب کاهش رکود در تحصیل و مانع رشد و ترقی دانشجو می‌شود.
دکتر عباس کتابی به مناسبت هفته خوابگاه ها در جمع مسئولان و متصدیان خوابگاه ها  نقش مسئولان و متصدیان خوابگاه ها را جهت تامین امنیت و رفاه و سلامت روان دانشجویان مهم دانست و افزود: شاه کلید تعامل با دانشجو، خوب گوش کردن است که این یک هنر است که متصدیان خوابگاهها باید صحبت های دانشجویان را خوب بشنوند و برای رفع مشکلات آنها راهکارهایی را ارائه دهند.
وی با اشاره به بازگشایی خوابگاه ها و حضور دانشجویان برای اول مهر خاطر نشان کرد: باید سعی شود تا با همه توان و امکانات لازم، خوابگاه ها برای اول مهر برای دانشجویان تعمیر و تجهیز و آماده شود.
دکتر کتابی نقش خوابگاه ها و زندگی خوابگاهی را در محیط دانشگاه برای رشد و تعالی دانشجویان بسیار مهم دانست و افزود: برای ساختار و امور خوابگاه ها باید حتما کار کارشناسی انجام شود و در محیط خوابگاه ها از کارشناسان متخصص استفاده و بکار گرفته شوند.
رئیس دانشگاه کاشان آموزش متصدیان و کارکنان خوابگا ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان خوابگاه ها لازم است.
دکتر کتابی خاطر نشان کرد: اگر همه امکانات رفاهی برای دانشجو فراهم باشد ولی فضای معنوی و مذهبی دچار خلل شود آن جامعه آسیب می بیند و مانع رشد و ترقی دانشجو می شود.
وی برگزاری دوره های فرهنگی و  مشاوره را برای دانشجویان ساکن خوابگاه مورد تاکید قرار داد و افزود: باید اصل فلسفه زندگی کردن و درس خواندن مورد توجه دانشجویان قرار گیرد.
در این نشست معاون  و مدیر دانشجویی و مسئولان و متصدیان خوابگاه های دانشگاه کاشان نیزمشکلات در خوابگاه ها و  نقطه نظرات خود را بیان کردند.
در پایان این مراسم اآقای جعفری همکار بازنشسته و کارکنان خوابگاه های دانشگاه کاشان به مناسبت هفته خوابگاه ها با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

کلید واژه ها: خوابگاه های دانشجویی سراهای دانشجویی دانشگاه کاشان


نظر شما :