به منظور تعاملات و ارتباطات بین المللی صورت گرفت؛

برگزاری همایش هنر، فرهنگ و تجارت با چین در دانشگاه کاشان

۰۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۰ کد : ۲۰۱۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۹۸

همایش کاربردی تجارت با چین با هدف تشریح فرصت‌های صادراتی و وارداتی پیش‌روی صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی به دو کشور در روز پنج شنبه پنجم خرداد 1401در دانشگاه کاشان و با همت دانشکده آموزشهای الکترونیکی و ازاد و نیز مشارکت اتاق بازرگانی کاشان و حضور سفارت چین در ایران برگزار شد.

رئیس مرکز دانشکده آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این همایش را  استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه کاشان  در زمینه‌های صنایع مختلف بازاریابی و آشنایی با فرآیندهای صادراتی با کشور چین ذکر کرد و گفت: این همایش فرصت مناسبی است تا با فرهنگ، هنر و اقتصاد چین آشنا و زمینه تبادلات اقتصادی و فرهنگی و گردشگری دو کشور فراهم شود.

دکتر افسری با قدردانی از رایزن فرهنگی سفارت چین در همکاری با برگزاری این همایش اظهار امیدواری کرد: تا با راه‌اندازی زبان چینی در دانشگاه کاشان تعاملات فرهنگی دو کشور بیشتر ارتقاء یابد.

جوزی هاوو، رایزن فرهنگی سفارت چین، از دانشگاه کاشان و  برگزار کنندگان این همایش قدردانی کرد و گفت: دانشگاه کاشان یکی از دانشگاه های برترعلمی است که  مجوز راه اندازی زبان چینی در این دانشگاه، از وزارت علوم گرفته شده است که در سال آینده دانشجو در این رشته جذب خواهد شد.

 وی اظهار امیدواری کرد: تا با راه اندازی زبان چینی در دانشگاه کاشان فرصت مناسبی برای تعاملات و تبادلات علمی بین دو کشور ایران و چین فراهم گردد.

رایزن فرهنگی سفارت چین با بیان اینکه سفارت چین در خدمت ایرانیان است، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم که این تعاملات و ارتباطات علمی و اقتصادی را با کشور چین با انتشار کتاب هاو مقالات علمی به زبان چینی، بورسیه کردن دانشجویان و برگزاری کرسی های علمی برای استادان و دانشجویان ایجاد کنیم.

جوزی هاوو از انعقاد تفاهم نامه های مختلف با دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: امید است با انعقاد این تفاهم نامه ها زمینه های همکاری و تبادلات علمی دو کشور ارتقاء یابد.

در این نشست دکتر زهرا قربانی راوند گزارشی در خصوص آشنایی با فرهنگ، جغرافیای صنعتی و سابقه تاریخی تجاری چین، و دکتر بهاره آصفی و فائزه آخوندی نیز در خصوص هنر و تجارت آثار هنری از دیدگاه زیبایی شناسی چینی و شناخت و روحیات و رفتار گردشگران چینی ارائه کردند.

در بعد از ظهر برگزاری این همایش نیز شناخت روحیات و رفتار گردشگران چینی و توسعه تجارت با چین و شناخت بازار چین نیز توسط فائزه آخوندی و دکتر محمد صادق عزتی ارائه خواهد شد و مهندس سلمان سلیمی صدر نیز مطالبی در خصوص راهکارهای عملی تولید صادرات محور به چین از طراحی تا بسته بندی بیان خواهد کرد.

و در پایان جلسه پرسش و پاسخ و جمع بندی این همایش برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: همایش هنر، فرهنگ و تجارت با چین دانشگاه کاشان کشور چین رایزن فرهنگی سفارت چین


( ۲ )

نظر شما :