فرماندار کاشان: مدیریت شهر باید مدیریت علمی باشد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۴ کد : ۲۰۰۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۸۰۲

فرماندار ویژه کاشان گفت: رمز توسعه یافتگی شهر کاشان ، تبدیل مدیریت شهری به مدیریت علمی است.
دکتر محمد شریف زارعی در نشست هم اندیشی تشکیل قرارگاه اقتصادی دانش بنیان دانشگاه کاشان، یکی از معضلات و دغدغه های شهر را، نبود ارتباط دانشگاه با صنعت عنوان کرد و افزود: ارتباط استاد و دانشجو با مراکز و محیط های صنعتی، تاثیر بسزایی در روند تولید و توسعه اقتصادی شهر و منطقه دارد.
وی  از اینکه دانشگاه ها هنوز در نسل اول باقی مانده اند اظهار تاسف کرد و اظهار داشت: باید سعی شود تا استاد و دانشجو در دل صنعت بروند و همانجا  تبدیل به مرکز تبادلات و تولید ثروت شود.
فرماندار کاشان به پتانسیل ها و ظرفیت های صنعتی این شهر در زمینه های مختلف فرش، اسانس و گلاب و شرکت های عظیم در این شهر اشاره کرد و افزود:  بسیاری از صنایع به دلیل نبود مدیریت علمی با مشکلات و معضلاتی روبرو می شوند که با استفاده از توان و خلاقیت علمی استادان و متخصصان دانشگاهی  این مشکلات برطرف می شود.
دکتر زارعی با اشاره اینکه کاشان تبدیل به شهر خدماتی و کارگری شده است، خاطر نشان کرد: کاشان شهری است که ارزش افزوده افراد بالاست ولی ارزش افزوده دانشی ما خیلی پاییین است.
وی ظرفیت های علمی دانشگاه کاشان را درخور توجه و بسیار عالی دانست و افزود:  جای یک اتاق از دانشگاه در فرمانداری خالی است که باید حتما نماینده ای از دانشگاه در محل فرمانداری وجود داشته باشد تا بتواند امور شهر را پیگیری نماید.
فرماندار کاشان با اشاره به اینکه 60 درصد صنعت کاشان در حوزه فرش است، خاطر نشان کرد: بایستی مدیریت شهری از ظرفیت های علمی و ارتباط علمی اساتید برای توسعه شهر استفاده کنند.
وی به معضلات و آسیب های اجتماعی شهر از جمله طلاق اشاره کرد و اظهار داشت: رفع این مشکلات بر عهده استادان حوزه علوم انسانی دانشگاه کاشان است.
وی ایجاد و راه اندازی کلنیک مشاوره خانواده توسط استادان دانشگاه در شهر را برای رفع این معضلات لازم دانست و خاطر نشان کرد: استادان جامعه شناس، علوم قرآنی، مشاوره و روانشاسی نقش مهمی در رفع این مشکل حاد جامعه دارند.
فرماندار کاشان توزیع استادان دانشگاه در تمامی حوزه ها در شهر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: بایسیتی با استفاده از ظرفیت های استادان مسایل و مشکلات شهر را احصا کنیم و با کمک متولیان راه حلی پیدا کنیم.
دکتر زارعی عارضه یابی صنعت را وظیفه استادان دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: این وظیفه اساتید و دانشگاه است که به عنوان رابط بین دانشگاه و تولید و صنعت و جامعه این حلقه اتصال را ایجاد کنند.
وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نقش دانشگاه ها را برای تحقق این دستور حایز اهمیت دانست و افزود: باید از این فرصت پیش آمده و نزدیکی افکار حداکثر استفاده را بکنیم و سندی برای دانش بنیان کردن صنعت تهیه کنیم.
دکتر زارعی از آمادگی فرمانداری برای کمک به دانشگاه برای تحقق شعار سال خبر داد و اظهار داشت: فرمانداری دست یاری به سمت دانشگاه دراز می کند و همکاری استادان دانشگاه را برای حل مسایل شهری را می طلبد.

کلید واژه ها: فرماندار کاشان دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :