پارک علم و فناوری محل تبدیل ایده تا پدیده است

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۵ کد : ۱۹۹۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۸۴

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"از سوی مقام معظم رهبری، چرخه ایده تا پدیده و توجه به شرکتهای دانش بنیان را لازم دانست و افزود: برای چرخه از ایده تا پدیده، لازم است که مراحل: زایش ایده، کارآفرینی، پیش رشد، مرکز رشد، پارک علم و فناوری و سرای نوآوری، شکل بگیرد تا خروجی آن مشخص شود.
دکتر علیرضا فرجی با بیان اینکه مرکز رشد به عنوان حلقه اتصال بین نیازهای واقعی شهر و جامعه و دانشگاه هست، خاطر نشان کرد: از آنجا که دانشگاه، تولید خدمات و فناوری انجام می دهد، نیاز به ساز و کار لازم، فن بازار و سرمایه گذار دارد.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری منطقه آزاد اقتصادی است و می تواند تعاملات بین المللی داشته باشد، افزود: بین المللی کردن شرکت های منطقه و شرکت هایی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری "کاهش واردات و افزایش صادرات" داشته باشد را باید مد نظر داشته باشیم.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان جلوگیری و پرهیز از خام فروشی را وظیفه شرکت های دانش بنیان دانست و اظهار کرد: پارک می تواند دروازه تعاملات بین المللی فناوری و احصا جایگاه دیرینه کاشان در تولید، تجارت و صنعت باشد.
دکتر فرجی با بیان اینکه زایش ایده ها می تواند باعث ارتقاء آموزش و ارزیابی منابع انسانی منطقه شود، خاطر نشان کرد: نیروهای انسانی ادارات باید به روز شوند و مسائل روز را درک کنند که دانشگاه کاشان آمادگی توانمندسازی، به روز کردن و ارتقاء مهارت های  نیروی انسانی  سازمان ها و ادارات را دارد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که در زمینه هوش مصنوعی باید جز ۱۰ کشور برتر دنیا شویم، افزود: در زمینه های سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری باید شرکت های دانش بنیان را  وارد عرصه کار کنیم.
 رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان،  ایجاد مرکز نوآوری های خلاق و اتاق فکر متشکل از شرکت های دانش بنیان برای اجرای پروژه ها و کمک به مدیریت شهری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید با استفاده از توان علمی نخبگان، از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد تا بتوان مشکلات را مرتفع ساخت و توسعه شهر را شاهد بود.

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان


( ۳ )

نظر شما :