برگزیدگان مسابقه ایده‌پردازی انرژی و محیط زیست دانشگاه کاشان تجلیل شدند

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۹۹۸۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۶۷

به مناسبت روز کارآفرینی، برگزیدگان مسابقه ایده پردازی "انرژی و محیط زیست" با حضور رئیس دانشگاه، معاون نوآوری و اقتصادی و جمعی ازمدیران، کارکنان و دانشجویان و دانش آموزان در دانشگاه کاشان تجلیل شدند.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با قدردانی از شرکت دانش آموزان و دانشجویان صاحب ایده های برتر در این دوره از مسابقه گفت: علم و فناوری رمز اقتدار کشور در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

دکتر عباس کتابی با بیان اینکه نیروی انسانی  سرمایه هر کشوری است، افزود: برای توسعه کشور، در حال حاضر و همچنین آینده، باید به منابع انسانی و افراد صاحب ایده و خلاق توجه خاص داشته باشیم.

وی فناوری و نوآوری را مهمترین وسلیه و ابزار برای رفع چالش ها عنوان و اظهار امیدواری کرد: تا این ایده ها روزی تبدیل به محصول شود و برای رفع نیازهای مردم در جامعه قابل استفاده و بکار گرفته شود.

معاون نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با بیان اینکه اقتصادی می تواند موفق و توسعه یابد که مبتنی بر دانش باشد، افزود: حلقه اولیه زنجیره دانش بنیان شدن، ایده و خلاقیت است تا ارزش افزوده پیدا کند و بعد تبدیل به محصول و ثروت شود.

دکتر ایرانی با تاکید بر اینکه دانش آموزان و دانشجویان باید یاد بگیرند تا ایده پروری کنند، افزود: در دانشگاه کاشان  با تشکیل سراهای نوآوری سعی کردیم تا مکانی را برای ایده پروری دانشجویان فراهم کنیم تا دانشجویان در هر زمینه و رشته ای که خلاقیت دارند، آنها را بروز داده تا بتوان از ایده های آنها بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه مرکز کارآفرینی و دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان با توجه به اهمیت موضوع مسابقه انرژی و محیط زیست را برگزار کردند افزود:  امید است این مسابقه که با استقبال بسیار زیاد دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد، استارتی برای برگزاری دیگر مسابقات و ایده پردازی دانش آموزان و دانشجویان برای دیگر موضوعات باشد.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم به برگزاری مسابقه انرژی و محیط زیست اشاره کرد و افزود: با توجه به دوره کرونا این مسابقه به صورت مجازی برگزار شد و از زمان فراخوان این مسابقه 30 تیم به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد که پس از مراحل داوری، 12 تیم به بخش پایانی راه یافتند.

دکتر قریشی اظهار داشت: با توجه به محورهای مسابقه، 5 تیم ( 3 تیم دانش آموزی و 2 تیم دانشجویی)  که ایده های آنها همراه با نوآوری، دانش فنی و بازار کار و نیازهای جامعه بود به شرح زیر انتخاب شدند .

همچنین در این مراسم از دو دانشجوی برگزیده خانم ها، زهرا کرمانی و فرزانه نوری در مسابقه تحقق شعار سال با موضوع: دانشگاه کاشان چه اقدام خلاقانه ای در تحقق شعار سال" تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) می تواند داشته باشد؟ تجلیل شد.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: مسابقه کارآفرینی دانشگاه کاشان مرکز کارآفرینی انرژی و محیط زیست


( ۱ )

نظر شما :