سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی و حقوق دانشگاه کاشان ایجاد می شود

۳۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۰ کد : ۱۹۹۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۰۹

جلسه توجیهی راه اندازی سرای نوآوری دانشکده علوم انسانی و حقوق با حضور معاون نوآوری و اقتصادی و مدیر کارآفرینی، معاونین پژوهشی و آموزشی و مدیران گروه های آموزشی دانشکده علوم انسانی در سالن آمفی تئاتر دانشکده برگزار شد.

معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان  هدف اصلی معاونت نوآوری و پارک علم و فناوری را حمایت از ایده های نوآورانه و فناورانه در دانشکده ها، کشف ایده های جدید و حمایت های مادی و غیر مادی از ایده ها تا مرحله دانش بنیان اعلام کرد.

دکتر محسن ایرانی با بیان اینکه تشکیل اکوسیستم نوآوری در دانشگاه دارای سه حلقه می باشد، افزود: مهمترین و اصلی ترین آن سرای نوآوری در دانشکده هاست که پس از پرورش و شکل گیری در ارتباط با معاونت نوآوری قرار می‌گیرند و سپس طی حمایت های مختلف جهت تشکیل شرکت دانش بنیان به پارک علم و فناوری دانشگاه منتقل داده می شوند.

دکتر ایرانی بیان کرد: قوانین و دستورالعمل های دانشگاه در حوزه نوآوری و کارافرینی و دانش بنیان باید حامی تیم‌های مستقر در سرای نوآوری  باشند.

دکتر ایرانی در بخشی از مباحث خود به ارتباط دانشگاه و جامعه و صنعت اشاره کرد و افزود: تعداد قراردادهای پژوهشی دانشکده علوم انسانی و حقوق این دانشگاه، نسبت به سایر دانشکده‌ها بیشتر است.

وی فرایند تحقق دانشگاه کارآفرین را در چهار مرحله 1-سرای نوآوری دانشکده 2- هسته های تخصصی دانشجویی 3- تبدیل هسته به شرکت و 4- دانش بنیان بودن عنوان کرد.

در ادامه دکتر قریشی مدیر کارآفرینی دانشگاه کاشان نیز،  نکاتی درمورد نحوه استقرار تیم ها، قوانین حمایتی، شیوه نامه پذیرش دانشجویان و ... بیان کرد  و به چالش های موجود در خصوص کارهای تیمی و جمعی در دانشگاه اشاره کرد.

به گفته وی حمایت‌های مرکز کارآفرینی در اشکال مالی، مشاوره‌ای، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی و کارآفرینی می باشد.

پس از  جلسه پرسش و پاسخ، مکان و فضای پیشنهادی جهت راه اندازی سرای نوآوری علوم انسانی مورد بازدید قرار گرفت و تصمیم بر تجهیز و راه اندازی آن گرفته شد.

کلید واژه ها: سرای نوآوری دانشگاه کاشان معاون نوآوری و اقتصادی کارآفرینی


( ۱ )

نظر شما :