فرماندار ویژه کاشان: شرکت‌های دانش‌بنیان بستری مناسب برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است

۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۹ کد : ۱۹۸۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۴۵

فرماندار ویژه کاشان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بستری مناسب برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی محسوب می‌شوند و الزامی است این مراکز توسعه یابد.

دکتر محمد شریف زارعی در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری غیاث الدین جمشید دانشگاه کاشان درباره تحقق شعار سال بر توسعه گفتمان علم و فناوری تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری بستر مناسبی برای زایش و رویش شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و مهارت ورزی و مهارت‌آموزی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند برای دانش‌آموختگان دانشگاهی شغل ایجاد کند.

وی، تعداد واحد‌های مستقر در این مرکز را ۳۵ شرکت و هسته عنوان کرد و افزود: پارک علم و فناوری غیاث الدین کاشانی با بهره‌مندی از مزایای قانونی مناطق آزاد دارای امکانات خاص جهت استقرار واحد‌های فناور رشد یافته و واحد تحقیق و توسعه صنایع بزرگ است و شرایطی را برای متقاضیان فراهم می‌کند تا علاوه بر شناخت بهتر از نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌های پیش رو با دنیای واقعی بازار و تجارت، بهتر آشنا شوند.

وی با  تاکید بر اینکه دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تولید، دانش بنیان، اشتغال‌زایی باید عملی شود، گفت: زمینه‌های مختلف تولید در شهرستان کاشان وجود دارد که باید با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به تحقق شعار امسال، تلاش جهادی صورت گیرد.

دکتر شریف زارعی تصریح کرد: راه نجات اقتصاد کشور همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید فرموده‌اند، وابستگی نداشتن به کشورهای بیگانه و توجه نکردن به وابستگی نفت است.

رییس پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی نیز در این نشست از تاسیس نخستین مرکز رشد زیست بوم کشاورزی کشور در این شهرستان خبر داد.

دکتر علیرضا فرجی افزود: در این مرکز هر فعالیت مرتبط با زیست بومی کشاورزی از جمله استانداردسازی، شناسایی و بازار انجام خواهد شد.

پارک علم‌ و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی سال ۱۳۹۷ از سوی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه‌اندازی شد و هم اکنون ۴۰ شرکت فناور و ۲۰ واحد دانش‌بنیان در آن مستقر است.

در این نشست معاونت تحقیقات کشاورزی استان اصفهان، مدیریت بحران فرمانداری کاشان، روسای ادارات جهاد کشاورزی کاشان و آران و بیدگل، باغ گیاه‌شناسی و بیابان‌زدایی کاشان، بانک کشاورزی، توزیع برق شهرستان کاشان و فعال حوزه سلامت از دانشگاه کی یف و رئیس اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان نیز حضور داشتند.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان شرکت‌های دانش بنیان تولید پارک علم و فناوری اشتغال زایی


نظر شما :