ماه رمضان، ماه مهمانی خدا و دانشگاه خودشناسی و خداشناسی است

۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۴ کد : ۱۹۸۹۴ اخبار دانشگاه پیام ریاست دانشگاه
تعداد بازدید:۸۷۶

بسم الله الرحمن الرحیم

"شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی اُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَینَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَالْفُرْقَانِ"

خداوند را شکرگزاریم که باری دیگر توفیق درک ماه مبارک رمضان؛ ماه نیایش و بندگی خدا و ماه نزول قرآن را نصیبمان کرد تا هم‌صدا با بندگان مقربش او را بخوانیم و با او مناجات کنیم.

رمضان که ماهیست سرشار از نسیم رحمت الهی و سراسر نور و خیر، حقیقتا مصداق بارز آن فرمایش رسول اکرم (ص) است که فرمودند «إِنَّ لِرَبِّکمْ فِی أَیامِ دَهْرِکمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا». در این ماه، درهای آسمان به سوی زمین گشوده می‌شود و فرصتی بی نظیر برای رشد معنوی و غرس و تقویت درخت فضائل فراهم می‌آید.

ماه رمضان، ماه مهمانی خدا و دانشگاه خودشناسی و خداشناسی است که با آن به وادی مقدس الهی قدم می گذاریم و با تدبر و تفکر در این ماه، می‌توانیم به ارزش های حیات پی برده و نسبت به آینده‌ای ایمن در سایه انوار پروردگار جهانیان امیدوار باشیم.

در قدر و منزلت ماه مبارک رمضان همین بس که رسول اکرم (صلى الله علیه و آله) فرمودند: "رمضان ماهى است که ابتدایش رحمت، میانه‏‌اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم است."

اینجانب به نوبه خود حلول ماه مبارک رمضان، را به یکایک اعضاء خانواده دانشگاه کاشان تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، قبولی طاعات و عبادات، سلامتی و توفیقات روز افزون را برای همگان مسئلت دارم.

 

عباس کتابی
سرپرست دانشگاه کاشان
اول رمضان المبارک 1443

کلید واژه ها: ماه مبارک رمضان دانشگاه کاشان رمضان پیام تبریک


( ۲ )

نظر شما :