آئین تکریم و معارفه نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان در دانشگاه کاشان

۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۸۸۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۲۶۵

آئین تکریم و معارفه نماینده مقام معظم رهبری در منطقه و امام جمعه کاشان با حضور معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از روحانیون و مسئولان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب کاشان را منطقه جهاد و شهادت نامید و افزود: کاشانی‌ها در دوران هشت سال دفاع مقدس با تقدیم بیش از یک هزار و ۸۰۰ شهید و در دوران تاریخ همیشه خوش درخشیده اند و بزرگانی از این دیار عالم پرور پرورش یافته اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، کاشان را  یکی از قطب‌های علمی، فرهنگی، معنوی، مذهبی، هنری و اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: بزرگانی همچون ملامحسن فیض کاشانی، ملا محمد و ملا احمد نراقی، آیت‌الله کاشانی، ملافتح‌الله و غیاث‌الدین جمشید و محتشم کاشانی از مشاهیر و مفاخر  ادب و حکمت هستند.

معاون امور ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: کاشان تنها شهرستانی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به جز مرکز استان‌ها، به دلیل اهمیت آن، نماینده ولی فقیه منصوب کرده‌اند.

وی انتصاب حجت‌الاسلام حسینی را به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از سوی مقام معظم رهبری تبریک گفت و افزود:  امام جمعه جدید کاشان یک روحانی جوان و تراز اول در حوزه‌های علمی و تبلیغی، فرهنگی و بصیرت سیاسی و اخلاقی و از عالمان فاضل حوزه علمیه قم، مبلغ نمونه دانشگاهی و مسلط بر موضوع‌های قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، مردم‌دار، ساده زیست، اخلاق‌مدار و دارای بصیرت انقلابی معرفی و اضافه است.

حجت‌الاسلام حسینی  امام جمعه کاشان هم در این آئین،  پذیرفتن مسوولیت نمایندگی ولی فقیه در کاشان را مدال افتخار و شرافت الهی دانست و افزود: نایب امام زمان (عج) به اسم تکلیفی را برایم معین کردند که امانت بزرگی است و باید به دقت و با ظرافت این مسوولیت را انجام دهم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با اراده حضرت مهدی موعود (عج) به پیروزی رسید و این توفیق و مدال افتخار به امام راحل اهدا شد.

به گفته وی، امام راحل با همراهی مردم و به برکت خون شهیدان والامقام از جمله آیت‌الله سعیدی‌ها، غفاری‌ها بر حکومت طاغوت پیروز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده جدید ولی فقیه و امام جمعه کاشان، متولد ۱۳۵۰ در شهر قم است که به حسن خلق، ساده زیستی، سلوک مردمی، فضل علمی، روحیه جهادی، ولایی و انقلابی شناخته می شود.

حجت الاسلام حسینی، از تراز تحصیلی در سطح چهار حوزه  برخوردار است و مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته معارف اسلامی و فلسفه در مؤسسه امام خمینی (ره) به پایان رسانده است و در طول دوران تحصیل، از محضر درس حضرات آیات موسوی گرگانی، فاضل لنکرانی، جوادی آملی، شب زنده دار، محسن اراکی و مصباح یزدی بهره برده است.

حسینی که در سن ۱۵ سالگی افتخار حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را پیدا کرد، از سابقه امامت جمعه در کشور امارات برخوردار است و در سال ۹۸ ، در جمع نورانی مدافعان حرم در کشور سوریه حضور یافت.

 


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دانشگاه کاشان امام جمعه کاشان


( ۸ )

نظر شما :