برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه در دانشگاه کاشان

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۹ کد : ۱۹۸۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۸۵

به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام روز جانباز مراسم جشنی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان  برگزار شد.

حجت الاسلام خسروی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه ، یکی از ویژگیهای بارز حضرت امام حسین  (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام سجاد (ع)  را  عبودیت و بندگی عنوان کرد و گفت:  هدف از خلقت انسانها نیز عبودیت و بندگی است که این ویژگی بارز در امامان وجود داشته است.

وی  یکی از آثار عبودیت  را آرامش و طمانینه ذکر کرد و افزود: هر اتفاقی که برای افراد بوجود می آید وقتی به مرحله عبودیت و بندگی می رسد  هیج تزلزلی در قلب او رخ نخواهد داد و برای رسیدن بنده برای عبودیت نوع نگاه انسان به همه حوادث عالم تغییر خواهد کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه خدا کسی را که به مرحله عبودیت می رساند میدان را برای او سخت می گیرد، اظهار داشت: حضرت ابوالفضل ‌(ع) با صدق و خلوص و آگاهی در راه تسلیم، گام نهاد و تا آنجا که توان داشت به یاری امام  حق شتافت. او پرچمدار و امیر لشکر امام حسین (ع ) بود. هنگامی که تشنگی طاقت را از همه برده بود، با رشادت خود را به آب رساند. مشک آب را پر کرد که برای خیمه‌ها ببرد.

حجت الاسلام خسروی استفاده و بهره برداری هر روز و هر لحظه از ماه شعبان را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از راههایی که انسان را به مقام عبودیت می رساند حرف زدن و ارتباط با خداست.

مدیحه سرایی و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کلید واژه ها: اعیاد شعبانیه دانشگاه کاشان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها جشن شعبان گرامیداشت روز جانباز


( ۱ )

نظر شما :